Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Questions in the School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F12%3A50000370" target="_blank" >RIV/62690094:18450/12:50000370 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/62690094:18440/12:50000370

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.waset.org/journals/waset/v66/v66-82.pdf" target="_blank" >http://www.waset.org/journals/waset/v66/v66-82.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Questions in the School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper deals with the topic of questions as important components of information behavior in the school. By analyzing the Corpus Schola2010, the state of contemporary education in terms of questioning is proven unsatisfactory: 80% of the questions are asked by teachers; most of teacher?s questions are asked at the beginning of the first grade, than their number decreases and is settling down on 80?10 questions per lesson. The average number of questions within one lesson per one pupil is generally less than one whole question. The highest values are achieved in the first, sixth, eighth and tenth grade,, i.e. in the transition years in which pupils are moving into higher levels of education and every following year it declines. We can state Czech school do not support questioning and question skill of their pupils, thereby typical Czech schools are neglecting the development of thinking, reasoning and cooperation of their pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Questions in the School

  • Popis výsledku anglicky

    Paper deals with the topic of questions as important components of information behavior in the school. By analyzing the Corpus Schola2010, the state of contemporary education in terms of questioning is proven unsatisfactory: 80% of the questions are asked by teachers; most of teacher?s questions are asked at the beginning of the first grade, than their number decreases and is settling down on 80?10 questions per lesson. The average number of questions within one lesson per one pupil is generally less than one whole question. The highest values are achieved in the first, sixth, eighth and tenth grade,, i.e. in the transition years in which pupils are moving into higher levels of education and every following year it declines. We can state Czech school do not support questioning and question skill of their pupils, thereby typical Czech schools are neglecting the development of thinking, reasoning and cooperation of their pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0426" target="_blank" >GAP407/11/0426: Ready to ask? Informační chování nadaných dětí v pregramotném období</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    World academy of science, engineering and technology

  • ISSN

    2010-376X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    66

  • Číslo periodika v rámci svazku

    june 2012

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    449-452

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus