Výuka tělesné výchovy na základních školách v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10322207" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10322207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka tělesné výchovy na základních školách v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je zmapování výuky tělesné výchovy na základních školách v České republice. Data jsou analýzou 2822 elektronických dotazníků (ZŠ z celé ČR), 50 semi-strukturovaných rozhovorů s učiteli tělesné výchovy (Praha a Středočeský kraj) a dvou focus groups s 55 studenty studujících tělesnou výchovu na vysoké škole. Z výsledků vplynula nízká aprobovanost učitelů tělesné výchovy, zejména na 1. stupni ZŠ (51,3 %). Na 2. stupni je situace o trochu lepší - 62,7 % učitelů je aprobováno pro výuku tělesné výchovy. Průměrně je v nesportovních školách a nesportovních třídách na 1. stupni 2,1 hodiny TV za týden; 2,2 hodiny za týden v 7.-9. ročníku a nejvíce hodin TV připadá na 6. ročník - 2,3. V případě 3. vyučovací hodiny TV za týden je v 26,4 % nějak konkrétněji zacílena (míčové sporty, plavání, aerobic, gymnastika, zdravotní TV apod.). Ale v 73,6 % případů je tato vyučovací jednotka standardní náplně. Třídy (nikoli školy) s rozšířenou výukou tělesné výchovy mají v průměru od 2,7 do 3 ho
Název v anglickém jazyce
TEACHING OF PHYSICAL EDUCATION LESSONS IN PRIMARY SCHOOLS IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to map the teaching physical education lessons in primary schools in the Czech Republic. Data is composed of 2822 electronic questionnaires from Czech primary schools and 50 semi-structured interview with PE teachers from Pragueand the Central Bohemia Region. Only 51.3 % of teachers are fully qualified for P.E. in the first level (grades 1-5) of the primary school. The situation on the second level (grades 6-9) is a little bit better - 62.7 % of the P.E. teachers are fully qualified. There are 2.1 P.E. lessons per week on the first level of primary schools, 2.2 lessons per week for 7th-9th grades and 2.3 lessons per week for 6th grade on average. There are schools without widespread P.E. lessons. In cases where a 3rd P.E. lesson is undertaken, 26.4 % (197 schools) have a specific focus - e.g. ball games, swimming, aerobic, gymnastics, health P.E., ect. But primarily (73.6 %; 549 schools) this 3rd P.E.lesson has standard content. Classes (not schools) with wide
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
56-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—