Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posing good question - why are good questions posed not always good?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10399778" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10399778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Posing good question - why are good questions posed not always good?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Good questions as introduced by Sullivan and Lilburn (2010) are one of the tools for creation of an environment supporting discussions among pupils and between pupils and teachers, which are of key importance in constructivist-led teaching. In the paper, authors focus on the process of posing good questions in mathematics and science. The paper presents a research survey among 44 part-time student teachers at Faculty of Education, Charles University and 33 mathematics and science educators. Analysis of questions posed by this research sample shows that if teachers are to master posing good questions, it is not enough to instruct them on how to do it. The process must also be supported by participants&apos; own creation of good questions. The paper categorizes mistakes that were typical for the questions posed.

  • Název v anglickém jazyce

    Posing good question - why are good questions posed not always good?

  • Popis výsledku anglicky

    Good questions as introduced by Sullivan and Lilburn (2010) are one of the tools for creation of an environment supporting discussions among pupils and between pupils and teachers, which are of key importance in constructivist-led teaching. In the paper, authors focus on the process of posing good questions in mathematics and science. The paper presents a research survey among 44 part-time student teachers at Faculty of Education, Charles University and 33 mathematics and science educators. Analysis of questions posed by this research sample shows that if teachers are to master posing good questions, it is not enough to instruct them on how to do it. The process must also be supported by participants&apos; own creation of good questions. The paper categorizes mistakes that were typical for the questions posed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 16TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2019 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2878-5

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    105-112

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague Faculty of Economics and Management

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Česká zemědělská univerzita

  • Datum konání akce

    6. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000478861500014