Good questions and good questioning: Tasks and talk in mathematics and science classrooms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10398282" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10398282 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Good questions and good questioning: Tasks and talk in mathematics and science classrooms
Popis výsledku v původním jazyce
Teacher-led discussion and discussion among students are two important elements of constructivist-led teaching. These discussions are organized in such a way so that pupils discover something new, formulate a hypothesis as well as confer about different solutions of the assigned task. The questions dealt with in the workshop are the so called 'good questions' characterized by their content-specific focus and a diversity of correct answers. They are one of the tools for creation of an environment supporting discussions among pupils and between pupils and teachers.
Název v anglickém jazyce
Good questions and good questioning: Tasks and talk in mathematics and science classrooms
Popis výsledku anglicky
Teacher-led discussion and discussion among students are two important elements of constructivist-led teaching. These discussions are organized in such a way so that pupils discover something new, formulate a hypothesis as well as confer about different solutions of the assigned task. The questions dealt with in the workshop are the so called 'good questions' characterized by their content-specific focus and a diversity of correct answers. They are one of the tools for creation of an environment supporting discussions among pupils and between pupils and teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
OPPORTUNITIES IN LEARNING AND TEACHING ELEMENTARY MATHEMATICS
ISBN
978-80-7603-069-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
439-441
Název nakladatele
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000505160800044