Good questions and questioning: tasks and talk in mathematics and science classrooms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F19%3A43899698" target="_blank" >RIV/60076658:12410/19:43899698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf" target="_blank" >https://www.semt.cz/proceedings-19.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Good questions and questioning: tasks and talk in mathematics and science classrooms
Popis výsledku v původním jazyce
Teacher-led discussion and discussion among students are two important elements of constructivist-led teaching. These discussions are organized in such a way so that pupils discover something new, formulate a hypothesis as well as confer about different solutions of the assigned task. The questions dealt with in the workshop are the so called ‘good questions’ characterized by their content-specific focus and a diversity of correct answers. They are one of the tools for creation of an environment supporting discussions among pupils and between pupils and teachers.
Název v anglickém jazyce
Good questions and questioning: tasks and talk in mathematics and science classrooms
Popis výsledku anglicky
Teacher-led discussion and discussion among students are two important elements of constructivist-led teaching. These discussions are organized in such a way so that pupils discover something new, formulate a hypothesis as well as confer about different solutions of the assigned task. The questions dealt with in the workshop are the so called ‘good questions’ characterized by their content-specific focus and a diversity of correct answers. They are one of the tools for creation of an environment supporting discussions among pupils and between pupils and teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Mathematics Teaching SEMT ’19. Proceedings. Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics
ISBN
978-80-7603-069-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
439-441
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
18. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000505160800044