Developing teachers' subject didactic competence through problem posing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885589" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885589 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985840:_____/13:00391959
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10649-012-9455-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10649-012-9455-1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10649-012-9455-1" target="_blank" >10.1007/s10649-012-9455-1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing teachers' subject didactic competence through problem posing
Popis výsledku v původním jazyce
Problem posing (not only in lesson planning but also directly in teaching whenever needed) is one of the attributes of a teacher?s subject didactic competence. In this paper, problem posing in teacher education is understood as an educational and a diagnostic tool. The results of the study were gained in pre-service primary school teacher education. Students were asked to pose problems containing some given data (namely fractions). The subsequent analysis of the problems posed by the students revealed shortcomings in their conceptual understanding of fractions. Classroom-based joint reflection became the means of reeducation.
Název v anglickém jazyce
Developing teachers' subject didactic competence through problem posing
Popis výsledku anglicky
Problem posing (not only in lesson planning but also directly in teaching whenever needed) is one of the attributes of a teacher?s subject didactic competence. In this paper, problem posing in teacher education is understood as an educational and a diagnostic tool. The results of the study were gained in pre-service primary school teacher education. Students were asked to pose problems containing some given data (namely fractions). The subsequent analysis of the problems posed by the students revealed shortcomings in their conceptual understanding of fractions. Classroom-based joint reflection became the means of reeducation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Educational studies in Mathematics
ISSN
0013-1954
e-ISSN
—
Svazek periodika
83
Číslo periodika v rámci svazku
1, Special Issue: SI
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
133-143
Kód UT WoS článku
000317685200010
EID výsledku v databázi Scopus
—