Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing teachers' subject didactic competence through problem posing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43885589" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43885589 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985840:_____/13:00391959

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10649-012-9455-1" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s10649-012-9455-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10649-012-9455-1" target="_blank" >10.1007/s10649-012-9455-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing teachers' subject didactic competence through problem posing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problem posing (not only in lesson planning but also directly in teaching whenever needed) is one of the attributes of a teacher?s subject didactic competence. In this paper, problem posing in teacher education is understood as an educational and a diagnostic tool. The results of the study were gained in pre-service primary school teacher education. Students were asked to pose problems containing some given data (namely fractions). The subsequent analysis of the problems posed by the students revealed shortcomings in their conceptual understanding of fractions. Classroom-based joint reflection became the means of reeducation.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing teachers' subject didactic competence through problem posing

  • Popis výsledku anglicky

    Problem posing (not only in lesson planning but also directly in teaching whenever needed) is one of the attributes of a teacher?s subject didactic competence. In this paper, problem posing in teacher education is understood as an educational and a diagnostic tool. The results of the study were gained in pre-service primary school teacher education. Students were asked to pose problems containing some given data (namely fractions). The subsequent analysis of the problems posed by the students revealed shortcomings in their conceptual understanding of fractions. Classroom-based joint reflection became the means of reeducation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Educational studies in Mathematics

  • ISSN

    0013-1954

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    83

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1, Special Issue: SI

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    133-143

  • Kód UT WoS článku

    000317685200010

  • EID výsledku v databázi Scopus