EAP/ESP for Marketable Skills
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00305042" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00305042 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EAP/ESP for Marketable Skills
Popis výsledku v původním jazyce
The paper looks at the language competences and skills needed in two types of international environment: business and academic. It considers to what extent the skills requirements laid out for academics and business professionalsare identical as well as different. It briefly overviews some aspects of conventional language teaching and discusses some new elements which indicate potentially relevant ways that ESP/EAP trainers may develop educationally. Examples of three ESP/EAP language projects piloted at Czech Technical University in Prague demonstrate which recently tested language skills are directly applicable and marketable in terms of business and academic professional environment. Finally, it summarizes the assessing of some threats and opportunities that may arise when dealing with specific needs of potential employers.
Název v anglickém jazyce
EAP/ESP for Marketable Skills
Popis výsledku anglicky
The paper looks at the language competences and skills needed in two types of international environment: business and academic. It considers to what extent the skills requirements laid out for academics and business professionalsare identical as well as different. It briefly overviews some aspects of conventional language teaching and discusses some new elements which indicate potentially relevant ways that ESP/EAP trainers may develop educationally. Examples of three ESP/EAP language projects piloted at Czech Technical University in Prague demonstrate which recently tested language skills are directly applicable and marketable in terms of business and academic professional environment. Finally, it summarizes the assessing of some threats and opportunities that may arise when dealing with specific needs of potential employers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IATEFL BESIG Conference Selections
ISBN
978-1-901095-88-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
36-38
Název nakladatele
International Association of Teachers of English as a Foreign Language
Místo vydání
Faversham
Místo konání akce
Sitges
Datum konání akce
13. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—