Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching English for Marketable Skills

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00306045" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00306045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching English for Marketable Skills

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the language competences and skills needed in two types of international environments: business and academia. Following the increasing requirements on internationalizing the higher education curricula, thefundamental transferableskills we need to enter, stay in and progress in the world of workto meet the requirements employers call for as well as the increase in unemployment of university graduates over the past three years, the contribution considers to what extent the skills requirements laid out for academics and business professionals are identical as well as different. It briefly overviews some aspects of conventional language teaching and discusses some new elements which indicate potentially relevant ways that teachers of English for specific and academic purposes may develop educationally. Examples of two ESP/EAP language projects piloted at the Language Department Jaspex at Czech Technical University in Prague demonstrate which recently tested language skills are directly applicable and marketable in terms of business and academic professional environments. The paper concludes by summarising and assessing some threats and opportunities that may arise in meeting specific needs of potential employers.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching English for Marketable Skills

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the language competences and skills needed in two types of international environments: business and academia. Following the increasing requirements on internationalizing the higher education curricula, thefundamental transferableskills we need to enter, stay in and progress in the world of workto meet the requirements employers call for as well as the increase in unemployment of university graduates over the past three years, the contribution considers to what extent the skills requirements laid out for academics and business professionals are identical as well as different. It briefly overviews some aspects of conventional language teaching and discusses some new elements which indicate potentially relevant ways that teachers of English for specific and academic purposes may develop educationally. Examples of two ESP/EAP language projects piloted at the Language Department Jaspex at Czech Technical University in Prague demonstrate which recently tested language skills are directly applicable and marketable in terms of business and academic professional environments. The paper concludes by summarising and assessing some threats and opportunities that may arise in meeting specific needs of potential employers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HRADEC KRÁLOVÉ JOURNAL OF ANGLOPHONE STUDIES

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    103-109

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus