Technical Student Electronic Cheating on Examination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00307921" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00307921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_49" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_49</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_49" target="_blank" >10.1007/978-3-319-50337-0_49</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Technical Student Electronic Cheating on Examination
Popis výsledku v původním jazyce
The study is designed to gauge the forms, frequency and variety of electronic cheating of technical university students, and their attitudes toward various behaviors when taking an examination, as well as teacher attitudes toward cheating as perceived by students. The results are based on two samples - 102 engineering students and 98 engineering pedagogy students indicate that respondents felt quite liberal in their views of potential cheating when there were no effective preventive methods of course teachers. Attitudes toward cheating depended on what students saw and heard, on their personal qualities, teacher personality and policies enacted by institutional culture related to academic integrity.
Název v anglickém jazyce
Technical Student Electronic Cheating on Examination
Popis výsledku anglicky
The study is designed to gauge the forms, frequency and variety of electronic cheating of technical university students, and their attitudes toward various behaviors when taking an examination, as well as teacher attitudes toward cheating as perceived by students. The results are based on two samples - 102 engineering students and 98 engineering pedagogy students indicate that respondents felt quite liberal in their views of potential cheating when there were no effective preventive methods of course teachers. Attitudes toward cheating depended on what students saw and heard, on their personal qualities, teacher personality and policies enacted by institutional culture related to academic integrity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Interactive Collaborative Learning: Proceedings of the 19th ICL Conference - Volume 1
ISBN
978-3-319-50336-3
ISSN
2194-5357
e-ISSN
2194-5365
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
525-531
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Belfast
Datum konání akce
21. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—