Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Technical Student Electronic Cheating on Examination

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00307921" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00307921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_49" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_49</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-50337-0_49" target="_blank" >10.1007/978-3-319-50337-0_49</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Technical Student Electronic Cheating on Examination

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is designed to gauge the forms, frequency and variety of electronic cheating of technical university students, and their attitudes toward various behaviors when taking an examination, as well as teacher attitudes toward cheating as perceived by students. The results are based on two samples - 102 engineering students and 98 engineering pedagogy students indicate that respondents felt quite liberal in their views of potential cheating when there were no effective preventive methods of course teachers. Attitudes toward cheating depended on what students saw and heard, on their personal qualities, teacher personality and policies enacted by institutional culture related to academic integrity.

  • Název v anglickém jazyce

    Technical Student Electronic Cheating on Examination

  • Popis výsledku anglicky

    The study is designed to gauge the forms, frequency and variety of electronic cheating of technical university students, and their attitudes toward various behaviors when taking an examination, as well as teacher attitudes toward cheating as perceived by students. The results are based on two samples - 102 engineering students and 98 engineering pedagogy students indicate that respondents felt quite liberal in their views of potential cheating when there were no effective preventive methods of course teachers. Attitudes toward cheating depended on what students saw and heard, on their personal qualities, teacher personality and policies enacted by institutional culture related to academic integrity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Interactive Collaborative Learning: Proceedings of the 19th ICL Conference - Volume 1

  • ISBN

    978-3-319-50336-3

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    525-531

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Belfast

  • Datum konání akce

    21. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku