Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

POLYTECHNIC EDUCATION TODAY AND THE DUAL SYSTEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00318031" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00318031 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    POLYTECHNIC EDUCATION TODAY AND THE DUAL SYSTEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the issue of polytechnic education as a highly topical issue at the current stage of the socio-economic transformation of society. In the diachronic approach, paying attention to the concept of education with regard to the current and future development of society, i.e. the information society, and knowledge society, this article focuses on the transformation of the concept of polytechnic education as a result of the industrialisation and digitalisation of society, the demands on the professionalization and intellectualization of the manufacturing processes. With regard to the problem of social development in cyberspace, this study further considers polytechnic and polymetic education in the context of the application of digital technologies and with respect to the application of the dual system of education. This article also deals with the issues of supporting the development of a positive relationship to technology, taking into account the terms of readiness of the young generation for productive activities with the support of the creative relationship to reality.

  • Název v anglickém jazyce

    POLYTECHNIC EDUCATION TODAY AND THE DUAL SYSTEM

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the issue of polytechnic education as a highly topical issue at the current stage of the socio-economic transformation of society. In the diachronic approach, paying attention to the concept of education with regard to the current and future development of society, i.e. the information society, and knowledge society, this article focuses on the transformation of the concept of polytechnic education as a result of the industrialisation and digitalisation of society, the demands on the professionalization and intellectualization of the manufacturing processes. With regard to the problem of social development in cyberspace, this study further considers polytechnic and polymetic education in the context of the application of digital technologies and with respect to the application of the dual system of education. This article also deals with the issues of supporting the development of a positive relationship to technology, taking into account the terms of readiness of the young generation for productive activities with the support of the creative relationship to reality.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Teaching & Education

  • ISSN

    2336-2022

  • e-ISSN

    2336-2022

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    54-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus