Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BRANDS WE LOVE OR KNOW ON THE CZECH FINANCIAL MARKET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00320089" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00320089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BRANDS WE LOVE OR KNOW ON THE CZECH FINANCIAL MARKET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Being loved is good for our business, image, and sales. Being hated means a failure to connect with our customers. This paper analyses well-known brands on the financial market in the Czech Republic and defines the concept of lovebrand. Brand is a key asset in the marketing of goods and services. Now, more than ever, banks need to transition from being an ordinary brand to being a lovebrand. Ideas move mountains, especially in these days, where marketing communication is based on stories and an emotional connection with customers is essential. This paper will also present the basic overview of the structure of the financial market in the Czech Republic. On one hand, customers are expecting creativity from their banking experience, thereby forcing banks to rethink their brand strategy or use multi-branding concept. On the other hand, market entry of new, low-cost banks leads to price competition. It takes time to create and build brand equity and the future of marketing is in "content marketing" and "lovebrands". The main aim of this paper is the comparative analysis of financial brands on the bank market in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    BRANDS WE LOVE OR KNOW ON THE CZECH FINANCIAL MARKET

  • Popis výsledku anglicky

    Being loved is good for our business, image, and sales. Being hated means a failure to connect with our customers. This paper analyses well-known brands on the financial market in the Czech Republic and defines the concept of lovebrand. Brand is a key asset in the marketing of goods and services. Now, more than ever, banks need to transition from being an ordinary brand to being a lovebrand. Ideas move mountains, especially in these days, where marketing communication is based on stories and an emotional connection with customers is essential. This paper will also present the basic overview of the structure of the financial market in the Czech Republic. On one hand, customers are expecting creativity from their banking experience, thereby forcing banks to rethink their brand strategy or use multi-branding concept. On the other hand, market entry of new, low-cost banks leads to price competition. It takes time to create and build brand equity and the future of marketing is in "content marketing" and "lovebrands". The main aim of this paper is the comparative analysis of financial brands on the bank market in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity: Brands we love - part II.

  • ISBN

    978-80-8105-841-7

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    118-126

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodus

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Trnava

  • Datum konání akce

    8. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405153400011