Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AN EMPIRICAL ANALYSIS OF “BRAND POPULARITY” ON SECOND-HAND PRODUCTS: A PERSPECTIVE FROM INTERNATIONAL STUDENTS IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63526738" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63526738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/10563/45937" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10563/45937</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AN EMPIRICAL ANALYSIS OF “BRAND POPULARITY” ON SECOND-HAND PRODUCTS: A PERSPECTIVE FROM INTERNATIONAL STUDENTS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The swift growth of second-hand market is one of the key indicators for the 21st Century Markets. The consumption or usage of used-goods (i.e. second-hand products) is on the rise among e-commerce and traditional goods markets. The purpose of this study is to ascertain the impact of brand popularity on customer buying decision regarding second-hand products. In other words, this paper sought to answer questions on ‘why’ and ‘how’ customers consider buying a second-hand product despite relatively low prices of these products particularly among university students’ purchase intent and other low-income earners. Using a pilot study, fortyone international students of Tomas Bata University in the Czech Republic took part in the study. With a descriptive analysis and a simple linear regression, there was a significant relationship between brand popularity and the buying of second-hand product among consumers. The practical implication of this research offers a conceptual model to marketers and dealers in the second-hand product retail market on how best they could re-consider their branding strategy to win customers.

  • Název v anglickém jazyce

    AN EMPIRICAL ANALYSIS OF “BRAND POPULARITY” ON SECOND-HAND PRODUCTS: A PERSPECTIVE FROM INTERNATIONAL STUDENTS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The swift growth of second-hand market is one of the key indicators for the 21st Century Markets. The consumption or usage of used-goods (i.e. second-hand products) is on the rise among e-commerce and traditional goods markets. The purpose of this study is to ascertain the impact of brand popularity on customer buying decision regarding second-hand products. In other words, this paper sought to answer questions on ‘why’ and ‘how’ customers consider buying a second-hand product despite relatively low prices of these products particularly among university students’ purchase intent and other low-income earners. Using a pilot study, fortyone international students of Tomas Bata University in the Czech Republic took part in the study. With a descriptive analysis and a simple linear regression, there was a significant relationship between brand popularity and the buying of second-hand product among consumers. The practical implication of this research offers a conceptual model to marketers and dealers in the second-hand product retail market on how best they could re-consider their branding strategy to win customers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2020 - 16th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-935-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    223-231

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    2. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku