Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Technology as a Significant Support for the Teaching Process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00333096" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00333096 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-25629-6_59" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-25629-6_59</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Technology as a Significant Support for the Teaching Process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to highlight the importance of digital technologies as a support and complement in education. The reason is that there are currently many questions about what influence and impact to education represents digital technology, and whether its use in teaching is directed towards learning objectives. The paper attempts to define goals and visions for the future, its main advantages and also the barriers to integration into the teaching process are mentioned. It is possible to name the positive and negative aspects of new technologies, overcome contradictions and see the positive and negative impacts on the young generation. It is especially important to show the importance of mutual learning when using digital technologies. It is particularly important to compare the views of teachers and students.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Technology as a Significant Support for the Teaching Process

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to highlight the importance of digital technologies as a support and complement in education. The reason is that there are currently many questions about what influence and impact to education represents digital technology, and whether its use in teaching is directed towards learning objectives. The paper attempts to define goals and visions for the future, its main advantages and also the barriers to integration into the teaching process are mentioned. It is possible to name the positive and negative aspects of new technologies, overcome contradictions and see the positive and negative impacts on the young generation. It is especially important to show the importance of mutual learning when using digital technologies. It is particularly important to compare the views of teachers and students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Human Interaction and Emerging Technologies

  • ISBN

    978-3-030-25628-9

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    383-389

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Nice

  • Datum konání akce

    22. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku