Digital Technology as a Significant Support for the Teaching Process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00333096" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00333096 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-25629-6_59" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-25629-6_59</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Digital Technology as a Significant Support for the Teaching Process
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to highlight the importance of digital technologies as a support and complement in education. The reason is that there are currently many questions about what influence and impact to education represents digital technology, and whether its use in teaching is directed towards learning objectives. The paper attempts to define goals and visions for the future, its main advantages and also the barriers to integration into the teaching process are mentioned. It is possible to name the positive and negative aspects of new technologies, overcome contradictions and see the positive and negative impacts on the young generation. It is especially important to show the importance of mutual learning when using digital technologies. It is particularly important to compare the views of teachers and students.
Název v anglickém jazyce
Digital Technology as a Significant Support for the Teaching Process
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to highlight the importance of digital technologies as a support and complement in education. The reason is that there are currently many questions about what influence and impact to education represents digital technology, and whether its use in teaching is directed towards learning objectives. The paper attempts to define goals and visions for the future, its main advantages and also the barriers to integration into the teaching process are mentioned. It is possible to name the positive and negative aspects of new technologies, overcome contradictions and see the positive and negative impacts on the young generation. It is especially important to show the importance of mutual learning when using digital technologies. It is particularly important to compare the views of teachers and students.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Human Interaction and Emerging Technologies
ISBN
978-3-030-25628-9
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
383-389
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Nice
Datum konání akce
22. 8. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—