TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH VIRTUAL EXCHAN
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00337105" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00337105 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.29366/2019tlc.3.4.1" target="_blank" >https://doi.org/10.29366/2019tlc.3.4.1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29366/2019tlc.3.4.1" target="_blank" >10.29366/2019tlc.3.4.1</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH VIRTUAL EXCHAN
Popis výsledku v původním jazyce
This article reflects some of the processes for enhancing multiple literacy practices and transferable skills framed by foreign language courses. In this respect, virtual exchanges create an excellent opportunity to foster these skills. They open space for increasing intercultural awareness, developing communication and collaborative skills, and enhancing information communication technologies. The article not only gives a selection of motivational practices in teaching intercultural awareness and a foreign language through virtual exchanges but also brings insights into key concepts of intercultural communicative competence and a brief overview of the history of virtual exchange in education. It also considers different variables in virtual exchange practice and points out the inevitable changes in the traditional role of a teacher.
Název v anglickém jazyce
TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH VIRTUAL EXCHAN
Popis výsledku anglicky
This article reflects some of the processes for enhancing multiple literacy practices and transferable skills framed by foreign language courses. In this respect, virtual exchanges create an excellent opportunity to foster these skills. They open space for increasing intercultural awareness, developing communication and collaborative skills, and enhancing information communication technologies. The article not only gives a selection of motivational practices in teaching intercultural awareness and a foreign language through virtual exchanges but also brings insights into key concepts of intercultural communicative competence and a brief overview of the history of virtual exchange in education. It also considers different variables in virtual exchange practice and points out the inevitable changes in the traditional role of a teacher.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Training, Language and Culture
ISSN
2520-2073
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
8-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85100687385