Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH VIRTUAL EXCHAN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00337105" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00337105 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.29366/2019tlc.3.4.1" target="_blank" >https://doi.org/10.29366/2019tlc.3.4.1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29366/2019tlc.3.4.1" target="_blank" >10.29366/2019tlc.3.4.1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH VIRTUAL EXCHAN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article reflects some of the processes for enhancing multiple literacy practices and transferable skills framed by foreign language courses. In this respect, virtual exchanges create an excellent opportunity to foster these skills. They open space for increasing intercultural awareness, developing communication and collaborative skills, and enhancing information communication technologies. The article not only gives a selection of motivational practices in teaching intercultural awareness and a foreign language through virtual exchanges but also brings insights into key concepts of intercultural communicative competence and a brief overview of the history of virtual exchange in education. It also considers different variables in virtual exchange practice and points out the inevitable changes in the traditional role of a teacher.

  • Název v anglickém jazyce

    TEACHING INTERCULTURAL COMMUNICATIVE COMPETENCE THROUGH VIRTUAL EXCHAN

  • Popis výsledku anglicky

    This article reflects some of the processes for enhancing multiple literacy practices and transferable skills framed by foreign language courses. In this respect, virtual exchanges create an excellent opportunity to foster these skills. They open space for increasing intercultural awareness, developing communication and collaborative skills, and enhancing information communication technologies. The article not only gives a selection of motivational practices in teaching intercultural awareness and a foreign language through virtual exchanges but also brings insights into key concepts of intercultural communicative competence and a brief overview of the history of virtual exchange in education. It also considers different variables in virtual exchange practice and points out the inevitable changes in the traditional role of a teacher.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Training, Language and Culture

  • ISSN

    2520-2073

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RU - Ruská federace

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    8-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85100687385