Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PRODUCT MANAGEMENT AND MARKETING INNOVATION STRATEGY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00341090" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00341090 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0" target="_blank" >https://doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0" target="_blank" >10.18267/pr.2019.los.186.0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PRODUCT MANAGEMENT AND MARKETING INNOVATION STRATEGY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The digital transformation has changed the corporate reality and main product management principles. The purpose of this paper is to investigate the product management theory in the context of marketing innovation strategy. The new agile framework has shifted the work of product manager from a relatively stable and controllable system to a relatively open and agile environment. First, the paper begins with the discussion of the concept of the marketing mix development and elements that constitute the product, it summarizes the theoretical aspects related to product management. Second, the paper discusses the innovation strategy in the context of banking product management based on customer satisfaction. In this paper, the influence of new trends on product innovation is examined. Finally, it is discussed the theoretical and practical implications of research results.

  • Název v anglickém jazyce

    PRODUCT MANAGEMENT AND MARKETING INNOVATION STRATEGY

  • Popis výsledku anglicky

    The digital transformation has changed the corporate reality and main product management principles. The purpose of this paper is to investigate the product management theory in the context of marketing innovation strategy. The new agile framework has shifted the work of product manager from a relatively stable and controllable system to a relatively open and agile environment. First, the paper begins with the discussion of the concept of the marketing mix development and elements that constitute the product, it summarizes the theoretical aspects related to product management. Second, the paper discusses the innovation strategy in the context of banking product management based on customer satisfaction. In this paper, the influence of new trends on product innovation is examined. Finally, it is discussed the theoretical and practical implications of research results.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of the 13th International Days of Statistics and Economics

  • ISBN

    978-80-87990-18-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    585-596

  • Název nakladatele

    Libuše Macáková, MELANDRIUM

  • Místo vydání

    Slaný

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000589182000059