PRODUCT MANAGEMENT AND MARKETING INNOVATION STRATEGY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F19%3A00341090" target="_blank" >RIV/68407700:21630/19:00341090 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0" target="_blank" >https://doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18267/pr.2019.los.186.0" target="_blank" >10.18267/pr.2019.los.186.0</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PRODUCT MANAGEMENT AND MARKETING INNOVATION STRATEGY
Popis výsledku v původním jazyce
The digital transformation has changed the corporate reality and main product management principles. The purpose of this paper is to investigate the product management theory in the context of marketing innovation strategy. The new agile framework has shifted the work of product manager from a relatively stable and controllable system to a relatively open and agile environment. First, the paper begins with the discussion of the concept of the marketing mix development and elements that constitute the product, it summarizes the theoretical aspects related to product management. Second, the paper discusses the innovation strategy in the context of banking product management based on customer satisfaction. In this paper, the influence of new trends on product innovation is examined. Finally, it is discussed the theoretical and practical implications of research results.
Název v anglickém jazyce
PRODUCT MANAGEMENT AND MARKETING INNOVATION STRATEGY
Popis výsledku anglicky
The digital transformation has changed the corporate reality and main product management principles. The purpose of this paper is to investigate the product management theory in the context of marketing innovation strategy. The new agile framework has shifted the work of product manager from a relatively stable and controllable system to a relatively open and agile environment. First, the paper begins with the discussion of the concept of the marketing mix development and elements that constitute the product, it summarizes the theoretical aspects related to product management. Second, the paper discusses the innovation strategy in the context of banking product management based on customer satisfaction. In this paper, the influence of new trends on product innovation is examined. Finally, it is discussed the theoretical and practical implications of research results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings of the 13th International Days of Statistics and Economics
ISBN
978-80-87990-18-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
585-596
Název nakladatele
Libuše Macáková, MELANDRIUM
Místo vydání
Slaný
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000589182000059