Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research of Teachers’ Digital Competences in an International Context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00340960" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00340960 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-40271-6_77" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-40271-6_77</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-40271-6_77" target="_blank" >10.1007/978-3-030-40271-6_77</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research of Teachers’ Digital Competences in an International Context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teachers’ digital competences are the key to streamlining the existing processes and tasks of teaching work, as well as a ticket to qualitatively new ways of managing the learning process of pupils and students. The change in the content of education, accompanied by expanding demands on teachers’ competences, is reflected by the number of scientific studies, research plans, and scientific literature. However, there is a lack of systematic summary of research findings in the field of digital competences of teachers, who can be considered the main actors of paradigmatic change in education. It is, therefore, appropriate to analyze the research studies carried out in the area of digital competences of teachers, which will enable the reflection of the current state of knowledge in this area. Therefore, the aim of this paper is to elaborate a systematic review study that provides an insight into the methodology of these researches and their main results. Methodologically, the paper is based on the analysis of published research on the digital competences of teachers. The result is a systematic review study summarizing the basic findings.

  • Název v anglickém jazyce

    Research of Teachers’ Digital Competences in an International Context

  • Popis výsledku anglicky

    Teachers’ digital competences are the key to streamlining the existing processes and tasks of teaching work, as well as a ticket to qualitatively new ways of managing the learning process of pupils and students. The change in the content of education, accompanied by expanding demands on teachers’ competences, is reflected by the number of scientific studies, research plans, and scientific literature. However, there is a lack of systematic summary of research findings in the field of digital competences of teachers, who can be considered the main actors of paradigmatic change in education. It is, therefore, appropriate to analyze the research studies carried out in the area of digital competences of teachers, which will enable the reflection of the current state of knowledge in this area. Therefore, the aim of this paper is to elaborate a systematic review study that provides an insight into the methodology of these researches and their main results. Methodologically, the paper is based on the analysis of published research on the digital competences of teachers. The result is a systematic review study summarizing the basic findings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000192" target="_blank" >TL01000192: Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education

  • ISBN

    978-3-030-40270-9

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    788-799

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Bangkok

  • Datum konání akce

    25. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000772316000077