Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploring the Virtual World of Learning Across Generations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00347771" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00347771 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cup.columbia.edu/book/exploring-the-virtual-world-of-learning-across-generations/9788323348306" target="_blank" >https://cup.columbia.edu/book/exploring-the-virtual-world-of-learning-across-generations/9788323348306</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploring the Virtual World of Learning Across Generations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The book addresses the issue of information and communication technology (ICT) use in an educational environment, and presents research results from the ICT Guides project. In order to discuss how ICT can be used as a means to prevent early school leaving among immigrant youth, this book explores the literature on how learning can be understood in the intergenerational context (Chapter 1); what the challenges are in preventing early school leaving (Chapter 2), and the prospects for ICT in education (Chapter 3). Finally, we present the findings of an empirical study on intergenerational learning with the use of information and communications technology (Chapter 4).

  • Název v anglickém jazyce

    Exploring the Virtual World of Learning Across Generations

  • Popis výsledku anglicky

    The book addresses the issue of information and communication technology (ICT) use in an educational environment, and presents research results from the ICT Guides project. In order to discuss how ICT can be used as a means to prevent early school leaving among immigrant youth, this book explores the literature on how learning can be understood in the intergenerational context (Chapter 1); what the challenges are in preventing early school leaving (Chapter 2), and the prospects for ICT in education (Chapter 3). Finally, we present the findings of an empirical study on intergenerational learning with the use of information and communications technology (Chapter 4).

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-83-233-4830-6

  • Počet stran knihy

    170

  • Název nakladatele

    Jagiellonian University Press

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS knihy