Exploring the Virtual World of Learning Across Generations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00347771" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00347771 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://cup.columbia.edu/book/exploring-the-virtual-world-of-learning-across-generations/9788323348306" target="_blank" >https://cup.columbia.edu/book/exploring-the-virtual-world-of-learning-across-generations/9788323348306</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring the Virtual World of Learning Across Generations
Popis výsledku v původním jazyce
The book addresses the issue of information and communication technology (ICT) use in an educational environment, and presents research results from the ICT Guides project. In order to discuss how ICT can be used as a means to prevent early school leaving among immigrant youth, this book explores the literature on how learning can be understood in the intergenerational context (Chapter 1); what the challenges are in preventing early school leaving (Chapter 2), and the prospects for ICT in education (Chapter 3). Finally, we present the findings of an empirical study on intergenerational learning with the use of information and communications technology (Chapter 4).
Název v anglickém jazyce
Exploring the Virtual World of Learning Across Generations
Popis výsledku anglicky
The book addresses the issue of information and communication technology (ICT) use in an educational environment, and presents research results from the ICT Guides project. In order to discuss how ICT can be used as a means to prevent early school leaving among immigrant youth, this book explores the literature on how learning can be understood in the intergenerational context (Chapter 1); what the challenges are in preventing early school leaving (Chapter 2), and the prospects for ICT in education (Chapter 3). Finally, we present the findings of an empirical study on intergenerational learning with the use of information and communications technology (Chapter 4).
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-83-233-4830-6
Počet stran knihy
170
Název nakladatele
Jagiellonian University Press
Místo vydání
—
Kód UT WoS knihy
—