Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education 4.0-A New Systemic Paradigm of Teacher Education for Technicians-Engineers in the Czech Republic and Slovakia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00349389" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00349389 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-40271-6_78" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-40271-6_78</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-40271-6_78" target="_blank" >10.1007/978-3-030-40271-6_78</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education 4.0-A New Systemic Paradigm of Teacher Education for Technicians-Engineers in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The ING.PAED.IGIP Curriculum should be based on the socio-economic and cultural needs of the information society, on the demands of school policy, and on the reflection of transformations in the field of education and training. The key objective is to develop the curriculum in line with the demands of a knowledge-based economy. This economy needs qualified secondary school teachers who will be able to prepare the young generation for the technological demands of industry 4.0, for the labor market and for further education. The concept of development includes both the international dimension and the knowledge of the national system with the so-called dual system of education, i.e. the emphasis placed on intensive cooperation of secondary vocational schools and employers. Based on this knowledge, the traditional vision of preparing future teachers should be overcome and a future perspective should be predicted.

  • Název v anglickém jazyce

    Education 4.0-A New Systemic Paradigm of Teacher Education for Technicians-Engineers in the Czech Republic and Slovakia

  • Popis výsledku anglicky

    The ING.PAED.IGIP Curriculum should be based on the socio-economic and cultural needs of the information society, on the demands of school policy, and on the reflection of transformations in the field of education and training. The key objective is to develop the curriculum in line with the demands of a knowledge-based economy. This economy needs qualified secondary school teachers who will be able to prepare the young generation for the technological demands of industry 4.0, for the labor market and for further education. The concept of development includes both the international dimension and the knowledge of the national system with the so-called dual system of education, i.e. the emphasis placed on intensive cooperation of secondary vocational schools and employers. Based on this knowledge, the traditional vision of preparing future teachers should be overcome and a future perspective should be predicted.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education

  • ISBN

    978-3-030-40270-9

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    800-807

  • Název nakladatele

    Springer Nature Switzerland AG

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Bangkok

  • Datum konání akce

    25. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000772316000078