Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Undergraduate Educational System of Technical Teacher Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F20%3A00349429" target="_blank" >RIV/68407700:21630/20:00349429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/836/794" target="_blank" >https://journal.ph-noe.ac.at/index.php/resource/article/view/836/794</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Undergraduate Educational System of Technical Teacher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the analysis of the external environment according to the currently valid legislative regulations concerning the regulated profession of pedagogic workers according to the Act No. 563/2004 Coll. on pedagogic workers and about amendments to certain laws, as amended, with the adoption of the Act No. 111/1998 Coll., on universities and amending and supplementing other acts (law on higher education), as amended. In addition to legislation, paper deals with current trends in education, conceptual issues and engineering pedagogy curriculum development. The curriculum, on the one hand, is influenced by accreditation standards, educational areas based on the standard of the teacher preparation, on the other hand, it can be shaped on the basis of the university plan of the strategic intention implementation, as well as technological innovation (Education 4.0).

  • Název v anglickém jazyce

    Undergraduate Educational System of Technical Teacher Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the analysis of the external environment according to the currently valid legislative regulations concerning the regulated profession of pedagogic workers according to the Act No. 563/2004 Coll. on pedagogic workers and about amendments to certain laws, as amended, with the adoption of the Act No. 111/1998 Coll., on universities and amending and supplementing other acts (law on higher education), as amended. In addition to legislation, paper deals with current trends in education, conceptual issues and engineering pedagogy curriculum development. The curriculum, on the one hand, is influenced by accreditation standards, educational areas based on the standard of the teacher preparation, on the other hand, it can be shaped on the basis of the university plan of the strategic intention implementation, as well as technological innovation (Education 4.0).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    R&E-SOURCE

  • ISSN

    2313-1640

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2020

  • Číslo periodika v rámci svazku

    18

  • Stát vydavatele periodika

    AT - Rakouská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus