Vybrané aspekty celoživotního vzdělávání učitelů - techniků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00310071" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00310071 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aspekty celoživotního vzdělávání učitelů - techniků
Popis výsledku v původním jazyce
Pedagogicko-psychologická příprava učitelů je v současné době velmi aktuální, a to z mnoha pohledů. Školská reforma s sebou přinesla celou řadu změn, vč. legislativních opatření. Začátek roku 2015 je předělem, který znamená povinnost každého pedagogického pracovníka zahájit studium, kterým získá chybějící kvalifikaci ustanovenou § 32, písm. b) zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů. Potřeba věnovat se problematice přípravy učitelů v České republice je reflektována mnoha aktivitami, které směřují k nalezení odpovědi na otázky týkající se cílů, posuzování kvality učitelů resp. studijních programů a institucí, které tyto aktivity zajišťují. Příspěvek se zabývá problematikou inženýrské pedagogiky a pedagogickopsychologickou přípravou učitelů technických předmětů v kontextu celoživotního vzdělávání. Naznačuje specifiku tohoto vzdělávání v České republice, konfrontuje ho i se zahraničními zkušenostmi.
Název v anglickém jazyce
Institutional technical teacher education
Popis výsledku anglicky
Pedagogical and psychological training is currently very current, from many perspectives. Educational reform has brought a number of changes, incl. legislative measures. The beginning of 2015 is a milestone, which means duty every youth worker commence studies obtained the necessary qualifications § 32, point. b) Act no. 563/2004 Coll., on teachers and on amending certain laws. The need to address the issue of teacher training in the Czech Republic is reflected many activities aimed at finding answers to questions regarding goals, assessing the quality of teachers, respectively. study programs and institutions that these activities provide. This paper deals with engineering education and Pedagogical- preparation of teachers of technical subjects in the context of lifelong education. Indicates the specifics of education in the Czech Republic, and confronts him with foreign experience.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015
ISBN
978-80-7509-287-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
17-34
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
15. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—