Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interdisciplinary collaborative approaches in Higher Education: Open Educational Resources for Subject and Language Lecturers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F21%3A00357265" target="_blank" >RIV/68407700:21630/21:00357265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.ucjc.edu/VREF/article/view/4398/3172" target="_blank" >https://journals.ucjc.edu/VREF/article/view/4398/3172</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interdisciplinary collaborative approaches in Higher Education: Open Educational Resources for Subject and Language Lecturers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The so-called `internationalisation at home’ (Beelen and Jones 64) of Higher Education Institutions (HEIs), and the need to prepare students for globalised working environments, among other factors, are powerful drivers for change in how we teach at the tertiary level. In the framework of an EU-funded innovation project being developed internationally, called Interdisciplinary Collaborative Approaches to Learning and Teaching (INCOLLAB), this article proposes to look at two aspects, namely interdisciplinary approaches through CLIL, the integrated learning of content and language, and the concomitant collaboration among content and language lecturers to plan and design innovative customisable teaching materials as Open Educational Resources (OERs) that can be adapted and used in similar educational contexts. We describe two specific proposals of OERs on the topic of `Autonomy Support’ both as part of the subject of `Developmental Psychology’ as well as a transversal skill and analyse the results of their implementation in three real contexts.

  • Název v anglickém jazyce

    Interdisciplinary collaborative approaches in Higher Education: Open Educational Resources for Subject and Language Lecturers

  • Popis výsledku anglicky

    The so-called `internationalisation at home’ (Beelen and Jones 64) of Higher Education Institutions (HEIs), and the need to prepare students for globalised working environments, among other factors, are powerful drivers for change in how we teach at the tertiary level. In the framework of an EU-funded innovation project being developed internationally, called Interdisciplinary Collaborative Approaches to Learning and Teaching (INCOLLAB), this article proposes to look at two aspects, namely interdisciplinary approaches through CLIL, the integrated learning of content and language, and the concomitant collaboration among content and language lecturers to plan and design innovative customisable teaching materials as Open Educational Resources (OERs) that can be adapted and used in similar educational contexts. We describe two specific proposals of OERs on the topic of `Autonomy Support’ both as part of the subject of `Developmental Psychology’ as well as a transversal skill and analyse the results of their implementation in three real contexts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Verbeia

  • ISSN

    2444-1333

  • e-ISSN

    2531-159X

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    46

  • Strana od-do

    81-126

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus