Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Well-being support for university students and academics through the mbct-l course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F22%3A00364221" target="_blank" >RIV/68407700:21630/22:00364221 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2023/03/Gramotnost_03_2022_Zprava_Sirova_Niederlova.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2023/03/Gramotnost_03_2022_Zprava_Sirova_Niederlova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Well-being support for university students and academics through the mbct-l course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background: Mindfulness-based programmes (MBPs) provide an increasingly popular approach to improving mental health. Previous meta-analysis suggested that MBPs show promising effectiveness. Objective: To evaluate if online MBCT-L (Mindfulness Behavioral Cognitive Therapy for Life) courses reduce the level of perceived stress and enhance the well-being felt byuniversity students and academics. Methods: A pilot questionnaire survey among 28 participants in two online MBCT-L courses aimed at determining the level of perceived stress before and after the course using a standardized PSS-10 scale (Perceived Stress Scale-10) and evaluating the course using a structured evaluation questionnaire. Finding: The results indicate a signifi cant shift in the majority of participants in the area of well-being and alleviation of perceived stress associated with studying or working. Conclusions: MBCT-L supports changes in the well-being of university students and academics and reduces the level of perceived stress. Further work is required to explore how best to sustain improvements.

  • Název v anglickém jazyce

    Well-being support for university students and academics through the mbct-l course

  • Popis výsledku anglicky

    Background: Mindfulness-based programmes (MBPs) provide an increasingly popular approach to improving mental health. Previous meta-analysis suggested that MBPs show promising effectiveness. Objective: To evaluate if online MBCT-L (Mindfulness Behavioral Cognitive Therapy for Life) courses reduce the level of perceived stress and enhance the well-being felt byuniversity students and academics. Methods: A pilot questionnaire survey among 28 participants in two online MBCT-L courses aimed at determining the level of perceived stress before and after the course using a standardized PSS-10 scale (Perceived Stress Scale-10) and evaluating the course using a structured evaluation questionnaire. Finding: The results indicate a signifi cant shift in the majority of participants in the area of well-being and alleviation of perceived stress associated with studying or working. Conclusions: MBCT-L supports changes in the well-being of university students and academics and reduces the level of perceived stress. Further work is required to explore how best to sustain improvements.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost. pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

    2533-7890

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    93-113

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus