ASSESSMENT TOOLS FOR EVALUATING KNOWLEDGE OF ONLINE STUDENTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F16%3A72807" target="_blank" >RIV/60460709:41110/16:72807 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ASSESSMENT TOOLS FOR EVALUATING KNOWLEDGE OF ONLINE STUDENTS
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with online course delivery in higher education courses in Kazakhstan. The aim of the paper is to verify whether or not the assessment of students responses to questions during online lessons may lead to improvement of quality of students knowledge and higher participation in online lessons. Survey among 165 students from 10 specialties at Pavlodar State University named after S. Toraigyrov was conducted in academic year 2014/2015. By examining basic characteristics of dispersion, the online courses with immediate evaluation attracted more students than courses without evaluation. Additionally, the evaluation has significantly and positively affected participation of students in online courses.
Název v anglickém jazyce
ASSESSMENT TOOLS FOR EVALUATING KNOWLEDGE OF ONLINE STUDENTS
Popis výsledku anglicky
The paper deals with online course delivery in higher education courses in Kazakhstan. The aim of the paper is to verify whether or not the assessment of students responses to questions during online lessons may lead to improvement of quality of students knowledge and higher participation in online lessons. Survey among 165 students from 10 specialties at Pavlodar State University named after S. Toraigyrov was conducted in academic year 2014/2015. By examining basic characteristics of dispersion, the online courses with immediate evaluation attracted more students than courses without evaluation. Additionally, the evaluation has significantly and positively affected participation of students in online courses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 13TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION
ISBN
978-80-213-2646-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
9-17
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS ENG, KAMYCKA 129, PRAGUE 6 165 21, CZECH REPUBLIC
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
2. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000389901400001