Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient Intersection of Three Quadrics and Applications in Computer Vision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F16%3A00307404" target="_blank" >RIV/68407700:21730/16:00307404 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CVPR.2016.199" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/CVPR.2016.199</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CVPR.2016.199" target="_blank" >10.1109/CVPR.2016.199</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient Intersection of Three Quadrics and Applications in Computer Vision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we present a new algorithm for finding all intersections of three quadrics. The proposed method is algebraic in nature and it is considerably more efficient than the Groebner basis and resultant-based solutions previously used in computer vision applications. We identify several computer vision problems that are formulated and solved as systems of three quadratic equations and for which our algorithm readily delivers considerably faster results. Also, we propose new formulations of three important vision problems: absolute camera pose with unknown focal length, generalized pose-and-scale, and hand-eye calibration with known translation. These new formulations allow our algorithm to significantly outperform the state-of-the-art in speed.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient Intersection of Three Quadrics and Applications in Computer Vision

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we present a new algorithm for finding all intersections of three quadrics. The proposed method is algebraic in nature and it is considerably more efficient than the Groebner basis and resultant-based solutions previously used in computer vision applications. We identify several computer vision problems that are formulated and solved as systems of three quadratic equations and for which our algorithm readily delivers considerably faster results. Also, we propose new formulations of three important vision problems: absolute camera pose with unknown focal length, generalized pose-and-scale, and hand-eye calibration with known translation. These new formulations allow our algorithm to significantly outperform the state-of-the-art in speed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CVPR 2016: Proceedings of the 2016 IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition

  • ISBN

    978-1-4673-8851-1

  • ISSN

    1063-6919

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1799-1808

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society Press

  • Místo vydání

    Los Alamitos

  • Místo konání akce

    Las Vegas

  • Datum konání akce

    26. 6. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku