Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Data literacy for learning analytics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F16%3A00308388" target="_blank" >RIV/68407700:21730/16:00308388 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://lak16.solaresearch.org/" target="_blank" >http://lak16.solaresearch.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2883851.2883864" target="_blank" >10.1145/2883851.2883864</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Data literacy for learning analytics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This workshop explores how data literacy impacts on learning analytics both for practitioners and for end users. The term data literacy is used to broadly describe the set of abilities around the use of data as part of everyday thinking and reasoning for solving real-world problems. It is a skill required both by learning analytics practitioners to derive actionable insights from data and by the intended end users, such that it affects their ability to accurately interpret and critique presented analysis of data. The latter is particularly important, since learning analytics outcomes can be targeted at a wide range of end users, some of whom will be young students and many of whom are not data specialists. Whilst data literacy is rarely an end goal of learning analytics projects, this workshop aims to find where issues related to data literacy have impacted on project outcomes and where important insights have been gained. This workshop will further encourage the sharing of knowledge and experience through practical activities with datasets and visualisations. This workshop aims to highlight the need for a greater understanding of data literacy as a field of study, especially with regard to communicating around large, complex, data sets.

  • Název v anglickém jazyce

    Data literacy for learning analytics

  • Popis výsledku anglicky

    This workshop explores how data literacy impacts on learning analytics both for practitioners and for end users. The term data literacy is used to broadly describe the set of abilities around the use of data as part of everyday thinking and reasoning for solving real-world problems. It is a skill required both by learning analytics practitioners to derive actionable insights from data and by the intended end users, such that it affects their ability to accurately interpret and critique presented analysis of data. The latter is particularly important, since learning analytics outcomes can be targeted at a wide range of end users, some of whom will be young students and many of whom are not data specialists. Whilst data literacy is rarely an end goal of learning analytics projects, this workshop aims to find where issues related to data literacy have impacted on project outcomes and where important insights have been gained. This workshop will further encourage the sharing of knowledge and experience through practical activities with datasets and visualisations. This workshop aims to highlight the need for a greater understanding of data literacy as a field of study, especially with regard to communicating around large, complex, data sets.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Sixth International Conference on Learning Analytics & Knowledge

  • ISBN

    978-1-4503-4190-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    500-501

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Edinburgh

  • Datum konání akce

    25. 4. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku