Stereo Camera Simulation in Blender
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F21%3A00346461" target="_blank" >RIV/68407700:21730/21:00346461 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-70740-8_13" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-70740-8_13</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-70740-8_13" target="_blank" >10.1007/978-3-030-70740-8_13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stereo Camera Simulation in Blender
Popis výsledku v původním jazyce
The development and implementation of computer vision methods require an appropriate dataset of images for testing. Capturing real images is time-consuming, and it can be difficult in some applications. Furthermore, a precise measurement of distances and geometric transformations between camera positions for particular images is not always possible. In these cases, synthetic data can be beneficially used. Besides, this approach allows precisely setting camera positions and simulating various types of camera movements. The method for generation of stereo camera dataset is presented in this paper. It is built on the 3D creation suite Blender. The method is designed for visual odometry and 3D reconstruction testing, and it simulates a stereo camera movement over the captured 3D model. The images are directly inputted to the tested system. Together with the known ground truth of camera positions, the synthetic data allow testing particular steps of the system. The proposed method was used for testing 3D reconstruction of a camera-based car undercarriages scanner.
Název v anglickém jazyce
Stereo Camera Simulation in Blender
Popis výsledku anglicky
The development and implementation of computer vision methods require an appropriate dataset of images for testing. Capturing real images is time-consuming, and it can be difficult in some applications. Furthermore, a precise measurement of distances and geometric transformations between camera positions for particular images is not always possible. In these cases, synthetic data can be beneficially used. Besides, this approach allows precisely setting camera positions and simulating various types of camera movements. The method for generation of stereo camera dataset is presented in this paper. It is built on the 3D creation suite Blender. The method is designed for visual odometry and 3D reconstruction testing, and it simulates a stereo camera movement over the captured 3D model. The images are directly inputted to the tested system. Together with the known ground truth of camera positions, the synthetic data allow testing particular steps of the system. The proposed method was used for testing 3D reconstruction of a camera-based car undercarriages scanner.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VI20172020080" target="_blank" >VI20172020080: Kassandra - mnohokamerový bezpečnostní skener podvozků vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modelling and Simulation for Autonomous Systems
ISBN
978-3-030-70739-2
ISSN
0302-9743
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
206-216
Název nakladatele
Springer, Cham
Místo vydání
—
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
21. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000763018100013