Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

XQM: Interactive Learning on Mobile Phones

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F21%3A00354126" target="_blank" >RIV/68407700:21730/21:00354126 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-67835-7_24" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-67835-7_24</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-67835-7_24" target="_blank" >10.1007/978-3-030-67835-7_24</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    XQM: Interactive Learning on Mobile Phones

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is an increasing need for intelligent interaction with media collections, and mobile phones are gaining significant traction as the device of choice for many users. In this paper, we present XQM, a mobile approach for intelligent interaction with the user’s media on the phone, tackling the inherent challenges of the highly dynamic nature of mobile media collections and limited computational resources of the mobile device. We employ interactive learning, a method that conducts interaction rounds with the user, each consisting of the system suggesting relevant images based on its current model, the user providing relevance labels, the system’s model retraining itself based on these labels, and the system obtaining a new set of suggestions for the next round. This method is suitable for the dynamic nature of mobile media collections and the limited computational resources. We show that XQM, a full-fledged app implemented for Android, operates on 10K image collections in interactive time (less than 1.4 s per interaction round), and evaluate user experience in a user study that confirms XQM’s effectiveness.

  • Název v anglickém jazyce

    XQM: Interactive Learning on Mobile Phones

  • Popis výsledku anglicky

    There is an increasing need for intelligent interaction with media collections, and mobile phones are gaining significant traction as the device of choice for many users. In this paper, we present XQM, a mobile approach for intelligent interaction with the user’s media on the phone, tackling the inherent challenges of the highly dynamic nature of mobile media collections and limited computational resources of the mobile device. We employ interactive learning, a method that conducts interaction rounds with the user, each consisting of the system suggesting relevant images based on its current model, the user providing relevance labels, the system’s model retraining itself based on these labels, and the system obtaining a new set of suggestions for the next round. This method is suitable for the dynamic nature of mobile media collections and the limited computational resources. We show that XQM, a full-fledged app implemented for Android, operates on 10K image collections in interactive time (less than 1.4 s per interaction round), and evaluate user experience in a user study that confirms XQM’s effectiveness.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF15_003%2F0000470" target="_blank" >EF15_003/0000470: Robotika pro Průmysl 4.0</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MultiMedia Modeling

  • ISBN

    978-3-030-67834-0

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    0302-9743

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    281-293

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    22. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku