Návrh, prověření a optimalizace možností transportu baterií pomocí AGV
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F23%3A00371515" target="_blank" >RIV/68407700:21730/23:00371515 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Návrh, prověření a optimalizace možností transportu baterií pomocí AGV
Popis výsledku v původním jazyce
Projekt se zaměřuje na demontáž baterií z elektromobilů s využitím AGV. Detailně se zaměřuje na návrh systému AGV, jeho účinnost a bezpečnost AGV v interakci s robotickými buňkami. Byl navržen a zhodnocen mechanismus umístění transportního stolu s baterií na AGV, kde je kladen důraz na efektivitu a bezpečnost celého procesu. Dále byla analyzována role KUKA Navserveru a jeho přínos v navigaci AGV, stejně jako využití specifické mapy pro Testbed CIIRC a grafů pro pohyb AGV. Tyto technologie umožňují AGV bezpečně a efektivně navigovat v prostoru, což je zásadní pro úspěšnou realizaci projektu. Fyzické prověžení prokázalo vhodnou funkci všech aspektů, od navigace AGV na pět různých stanic, přes bezpečnostní požadavky, až po komunikaci s nadřízenými MES/FMS systém. Další část projektu se věnovala implementaci AGV systému v simulačním prostředí budoucí výrobní haly.
Název v anglickém jazyce
Design, verification and optimization of battery transport options using AGVs
Popis výsledku anglicky
The project focuses on the disassembly of batteries from electric vehicles using AGVs. It focuses in detail on the design of the AGV system, its efficiency and the safety of AGVs in interaction with robotic cells. The mechanism of placing the battery transport table on the AGV was designed and evaluated, where the efficiency and safety of the whole process is emphasized. Furthermore, the role of KUKA Navserver and its contribution in AGV navigation was analyzed, as well as the use of a specific map for Testbed CIIRC and graphs for AGV movement. These technologies allow the AGV to navigate safely and efficiently in space, which is essential for the successful implementation of the project. Physical testing has demonstrated the appropriate operation of all aspects, from AGV navigation to five different stations, to safety requirements, to communication with the parent MES/FMS system. The next part of the project was dedicated to the implementation of the AGV system in the simulation environment of the future production hall.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20204 - Robotics and automatic control
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
37294/2023/03 AGV
Číselná identifikace
37294/2023/03
Technické parametry
Systém AGV byl navržen tak, aby poskytoval vysokou účinnost a bezpečnost při interakci s robotickými buňkami. Jednou z hlavních inovací je mechanismus pro umístění transportního stolu s baterií na AGV, který byl optimalizován pro maximální efektivitu a bezpečnost. Důležitým aspektem systému je také použití KUKA Navserveru pro přesnou navigaci AGV, společně s využitím speciálně vytvořené mapy pro Testbed CIIRC a grafů pro řízení pohybu AGV. Tyto technologie umožňují AGV bezpečně a efektivně navigovat mezi 5 různými stanicemi, což je nezbytné pro plynulý průběh celého demontážního procesu. Fyzické prověžení prokázalo vhodnou funkci všech aspektů, od navigace AGV na pět různých stanic, přes bezpečnostní požadavky, až po komunikaci s nadřízenými MES/FMS systém. Fyzická část pracovala s jedním AGV. Další část projektu se věnovala implementaci AGV systému složeného z 8 AGV v simulačním prostředí budoucí výrobní haly.
Ekonomické parametry
Z ekonomického hlediska projekt přináší řadu výhod. Inicializace a zprovoznění systému AGV sice vyžaduje poměrně velkou počáteční investici, ta se však během několika let vrátí. Očekává se, že tato investice povede k významnému snížení nákladů spojených s demontáží baterií z elektromobilů, díky zvýšené efektivitě a snížení potřeby manuální práce.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
České vysoké učení technické v Praze / CIIRC / 37200 / Testbed
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—