Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh, prověření a optimalizace možností transportu baterií pomocí AGV

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F23%3A00371515" target="_blank" >RIV/68407700:21730/23:00371515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrh, prověření a optimalizace možností transportu baterií pomocí AGV

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Projekt se zaměřuje na demontáž baterií z elektromobilů s využitím AGV. Detailně se zaměřuje na návrh systému AGV, jeho účinnost a bezpečnost AGV v interakci s robotickými buňkami. Byl navržen a zhodnocen mechanismus umístění transportního stolu s baterií na AGV, kde je kladen důraz na efektivitu a bezpečnost celého procesu. Dále byla analyzována role KUKA Navserveru a jeho přínos v navigaci AGV, stejně jako využití specifické mapy pro Testbed CIIRC a grafů pro pohyb AGV. Tyto technologie umožňují AGV bezpečně a efektivně navigovat v prostoru, což je zásadní pro úspěšnou realizaci projektu. Fyzické prověžení prokázalo vhodnou funkci všech aspektů, od navigace AGV na pět různých stanic, přes bezpečnostní požadavky, až po komunikaci s nadřízenými MES/FMS systém. Další část projektu se věnovala implementaci AGV systému v simulačním prostředí budoucí výrobní haly.

  • Název v anglickém jazyce

    Design, verification and optimization of battery transport options using AGVs

  • Popis výsledku anglicky

    The project focuses on the disassembly of batteries from electric vehicles using AGVs. It focuses in detail on the design of the AGV system, its efficiency and the safety of AGVs in interaction with robotic cells. The mechanism of placing the battery transport table on the AGV was designed and evaluated, where the efficiency and safety of the whole process is emphasized. Furthermore, the role of KUKA Navserver and its contribution in AGV navigation was analyzed, as well as the use of a specific map for Testbed CIIRC and graphs for AGV movement. These technologies allow the AGV to navigate safely and efficiently in space, which is essential for the successful implementation of the project. Physical testing has demonstrated the appropriate operation of all aspects, from AGV navigation to five different stations, to safety requirements, to communication with the parent MES/FMS system. The next part of the project was dedicated to the implementation of the AGV system in the simulation environment of the future production hall.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    37294/2023/03 AGV

  • Číselná identifikace

    37294/2023/03

  • Technické parametry

    Systém AGV byl navržen tak, aby poskytoval vysokou účinnost a bezpečnost při interakci s robotickými buňkami. Jednou z hlavních inovací je mechanismus pro umístění transportního stolu s baterií na AGV, který byl optimalizován pro maximální efektivitu a bezpečnost. Důležitým aspektem systému je také použití KUKA Navserveru pro přesnou navigaci AGV, společně s využitím speciálně vytvořené mapy pro Testbed CIIRC a grafů pro řízení pohybu AGV. Tyto technologie umožňují AGV bezpečně a efektivně navigovat mezi 5 různými stanicemi, což je nezbytné pro plynulý průběh celého demontážního procesu. Fyzické prověžení prokázalo vhodnou funkci všech aspektů, od navigace AGV na pět různých stanic, přes bezpečnostní požadavky, až po komunikaci s nadřízenými MES/FMS systém. Fyzická část pracovala s jedním AGV. Další část projektu se věnovala implementaci AGV systému složeného z 8 AGV v simulačním prostředí budoucí výrobní haly.

  • Ekonomické parametry

    Z ekonomického hlediska projekt přináší řadu výhod. Inicializace a zprovoznění systému AGV sice vyžaduje poměrně velkou počáteční investici, ta se však během několika let vrátí. Očekává se, že tato investice povede k významnému snížení nákladů spojených s demontáží baterií z elektromobilů, díky zvýšené efektivitě a snížení potřeby manuální práce.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze / CIIRC / 37200 / Testbed

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem