Vypracování indikátorů a kritérií určujících vhodnost tradice pro využití v zážitkové turistice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68520913%3A_____%2F05%3A01%3A___18" target="_blank" >RIV/68520913:_____/05:01:___18 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vypracování indikátorů a kritérií určujících vhodnost tradice pro využití v zážitkové turistice
Popis výsledku v původním jazyce
Nelze se omezit pouze na nejvýznamnější kritéria. Byl sepsán širší seznam indikátorů a kritérií. Princip zážitkové turistiky je založen na tom, že a) propaguje skutečnou aktivitu; b) musí obsahovat prvek, který jsou zákazníci ochotni vyzkoušet ? zažít; c) jsou ochotni za tento zážitek zaplatit; d) zážitek musí být přenositelný; e) zážitek musí mít určitou míru variantního řešení dle individuálních přání zákazníka; f) příprava produktu zážitkové turistiky musí mít dispozici varianty pro různě zdatné zákazníky; g) tradice (aktivita) v zážitkové turistice musí být uvěřitelná; h) do projektu musí být zapojen člověk, který danou tradici ovládá, je v dané tradici odborníkem; i) nezbytnost dovednosti poutavého přiblížení tradice.
Název v anglickém jazyce
Elaboration of indicators and criteria of traditon usability for experienced tourism
Popis výsledku anglicky
It's not possible to focus only on the most importnant criteria, therefore was larger schedule of indicators and criteria developed. The principles of Experienced Tourism are based on: a) promote authentical atractivity b) Turist product must include element of meaningful experiences, that is by Tourists experiencing c) element of meaningful experinence must be commodificable, Tourists want to sell it d) meaningful experinence must be transmissible e) product based on meaningful experinence must respectindividuality of customers (it must be prepared in more variants) f) product based on meaningful experinence must respect different ability of customers (level of difficulty) g) product dealing with local heritage based on meaningful experinence must beauthentical h) expert must be involved to the creation of the product based on meaningful experinence i) product based on meaningful experinence must be promoted by popular enjoyable way.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WB-11-04" target="_blank" >WB-11-04: Návod na rozvoj cestovního ruchu v obcích formou zážitkové turistiky s využitím historického a kulturního dědictví.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—