Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differentiation of the attributes that influence tourist hunters' satisfaction in Serbia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41320%2F22%3A94361" target="_blank" >RIV/60460709:41320/22:94361 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10871209.2021.1970862" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10871209.2021.1970862</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/10871209.2021.1970862" target="_blank" >10.1080/10871209.2021.1970862</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differentiation of the attributes that influence tourist hunters' satisfaction in Serbia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Some hunter satisfaction surveys have been based on customer satisfaction research (importance-performance analysis, importance-grid analysis, penalty-reward-contrast analysis). This article applied a similar methodology on European hunting tourists. The goal was to identify determinants of hunting tourists satisfaction and specific elements of the hunting experience that influence overall satisfaction. Results suggested that opportunity to see and to shoot game most affected hunter satisfaction in Serbia. Variety of game species, large population size, and health of game populations were significant determinants of hunter tourists satisfaction, along with trophy value of game. Accommodation elements (comfort, ambiance, arrangement, equipment of hunting lodge) and additional tourist offerings (visiting nearest tourist sites) were not important for overall satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Differentiation of the attributes that influence tourist hunters' satisfaction in Serbia

  • Popis výsledku anglicky

    Some hunter satisfaction surveys have been based on customer satisfaction research (importance-performance analysis, importance-grid analysis, penalty-reward-contrast analysis). This article applied a similar methodology on European hunting tourists. The goal was to identify determinants of hunting tourists satisfaction and specific elements of the hunting experience that influence overall satisfaction. Results suggested that opportunity to see and to shoot game most affected hunter satisfaction in Serbia. Variety of game species, large population size, and health of game populations were significant determinants of hunter tourists satisfaction, along with trophy value of game. Accommodation elements (comfort, ambiance, arrangement, equipment of hunting lodge) and additional tourist offerings (visiting nearest tourist sites) were not important for overall satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Dimensions of Wildlife

  • ISSN

    1087-1209

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    522-535

  • Kód UT WoS článku

    000691760200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85113842447