Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zařízení pro testování opotřebení polymerních materiálů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F09%3A63508271" target="_blank" >RIV/70883521:28110/09:63508271 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zařízení pro testování opotřebení polymerních materiálů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V gumárenské praxi velmi často setkáváme s problémem opotřebení pryžových dílů. Některé formy opotřebení, zejména opotřebení běhounu plášťů pneumatik, jsou svým charakterem velmi podobné obrábění. Běhoun pláště je ta část pneumatiky, která zabezpečuje styk vozidla s vozovkou a přímo se podílí na přenosu hnací síly. U plášťů pneumatik osobních i nákladních automobilů, pohybujících se po běžných komunikacích je opotřebení běhounu charakterizováno jejich obrušivostí. Běhoun dané pneumatiky umístěné na vozidle je vystaven brousícímu účinku vozovky, po které se právě pohybuje. U pneumatik pohybujících se v těžkých terénních podmínkách je však mechanismus opotřebení zcela odlišný. Ostré hrany kamínků, kamenů a terénních nerovností postupně vyřezávají (vytrhávají) části běhounu, což je možné chápat jako určitý mechanismus obrábění. Je zde určitá podobnost např. s frézováním, i když za zcela specifických podmínek. Mechanismus opotřebení běhounů pneumatik pracující v těžkých terénních podmínkác

  • Název v anglickém jazyce

    Equipment for testing of polymer materials wear

  • Popis výsledku anglicky

    In rubber practice we often meet the problem of wear of the rubber parts. Some types of wear, especially the wear of tire treads, are very similar to machining. The tire tread is a part of tire that which in direct contact of the vehicle with the road and is thus is responsible for the driving force transfer. The wear of the tire tread of passenger and trucks cars travelling on common roads is characterised by its abrasion. The tread of a tire of a car is disposed to the abrasive effect of the road. However, the mechanism of wear of tires working in very hard terrain conditions is absolutely different. Sharp stone edges and terrain irregularities gradually cut (tear off) parts of the rubber tread surface, which can be understood as a way of working ? e.g. milling, although under very specific conditions. The mechanism of tire tread wear working in hard terrain conditions is technically called Chip-Chunk effect and it can be considered as ?workability? of rubber surface. The tire wear i

Klasifikace

  • Druh

    F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor

  • CEP obor

    JP - Průmyslové procesy a zpracování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Číslo patentu nebo vzoru

    19925

  • Vydavatel

  • Název vydavatele

  • Místo vydání

  • Stát vydání

  • Datum přijetí

  • Název vlastníka

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Způsob využití

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence