Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and verification of sandwich structures for high-speed trains

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28110%2F12%3A43869180" target="_blank" >RIV/70883521:28110/12:43869180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and verification of sandwich structures for high-speed trains

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sandwich construction is a composite material structure combining low weight, high strength and good dynamic properties. Typically a sandwich composite consists of three main parts: two thin, stiff and strong facing layers separated by a thick, light andweaker inner core. The faces are adhesively bonded to the core to obtain a load transfer between the components. This way the properties of each separate component is utilized to the structural advantage of the whole assembly leading to a very high stiffness-to-weight and high bending strength-to-weight ratio. As a result sandwich components achieve the same structural performance as conventional materials with less weight. [1] The material characterization described in the paper is aimed at the structural design of the end cub for a high speed train made of composite sandwich materials. A sandwich structure was considered, made of glass fibber polyester face sheets with a polymeric foam core. Initially, the material properties and the

  • Název v anglickém jazyce

    Design and verification of sandwich structures for high-speed trains

  • Popis výsledku anglicky

    Sandwich construction is a composite material structure combining low weight, high strength and good dynamic properties. Typically a sandwich composite consists of three main parts: two thin, stiff and strong facing layers separated by a thick, light andweaker inner core. The faces are adhesively bonded to the core to obtain a load transfer between the components. This way the properties of each separate component is utilized to the structural advantage of the whole assembly leading to a very high stiffness-to-weight and high bending strength-to-weight ratio. As a result sandwich components achieve the same structural performance as conventional materials with less weight. [1] The material characterization described in the paper is aimed at the structural design of the end cub for a high speed train made of composite sandwich materials. A sandwich structure was considered, made of glass fibber polyester face sheets with a polymeric foam core. Initially, the material properties and the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JI - Kompositní materiály

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9th International Conference - Local Mechanical Properties 2012

  • ISBN

    978-80-553-1163-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    7-9

  • Název nakladatele

    Technical University of Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Levoča

  • Datum konání akce

    7. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku