Ekonomický vývoj se zaměřením na současné poznatky environmentálního managementu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F05%3A63503006" target="_blank" >RIV/70883521:28120/05:63503006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekonomický vývoj se zaměřením na současné poznatky environmentálního managementu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou životního prostředí z hlediska vývoje lidské společnosti. Klade si za cíl poukázat na negativní vlivy, které má hospodářský růst na ochranu životního prostředí. Upozorňuje na tendence vedoucí k devastaci prostředí, které sinásledně vyžadují mimořádné ekonomické kompenzace. Pozornost je orientována na skutečnost, že neexistuje přesvědčivý důvod k tomu, aby byla dostatečná ochrana životního prostředí odmítána z důvodů negativního vlivu na hospodářský růst, což lze znázornitnutností vzájemné interakce mezi ekonomickým rozvojem a stavem životního prostředí. V blízkém okolí pracoviště autorů článku se nachází společnost Barum Continental, která nejenom, že náleží mezi významné podniky, ale rovněž výrazně využívá poznatky environmentálního managementu, o nichž je v textu pojednáno. Závěrem článku je také pojednání o ekologických informačních systémech, které nezbytně s rozvojem naší společnosti nabývají na významu.
Název v anglickém jazyce
Economic Progress Aimed at Current Knowledge about Environmental Management
Popis výsledku anglicky
This article deals with one of the most discussed topics these days - environment. The dynamic economic grow could show us the negative side and therefore it's very important to protect our environment. Environmental management and marketing and its influence on production is increasing. Companies have to introduce new systems of management. Barum Continental is one of these companies. The environmental policy is a part of the production system of Barum, and it is linked to the policy of the ContinentalAG and to the principal ideas defined by the top management. Its environmental system fulfils the strictest conditions. Some European subsidiaries are certified according to European standards EMAS. Environmental management relates closely to environmental (or green) marketing. "Green" marketing subsumes "green" products as well as "green" companies. Clearly, "green" marketing is part and parcel of the overall corporate strategy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M. Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
8.
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
21-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—