Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role řízení poptávky v podnikovém plánování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506353" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506353 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The role of demand management in company planning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is based on the topic of the thesis dealing with systems of demand management. Market knowledge and operative planning are two phenomena which appear to be more and more interlinked and the changes in planning should reflect the future eventsin the free market. Estimating future demand is a necessary prerequisite for satisfying customers' needs in a more efficient way. It allows companies to focus on more economical resources and cut overheads in the pursuit for rationalization . The aim ofthe article is to show the position of demand management as a part of supply chain management and to stress its role within strategic and operative planning. In the first part the author defines the term demand management and supply chain management. The main part of the article focuses on the position of demand management within supply chain management.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of demand management in company planning

  • Popis výsledku anglicky

    The article is based on the topic of the thesis dealing with systems of demand management. Market knowledge and operative planning are two phenomena which appear to be more and more interlinked and the changes in planning should reflect the future eventsin the free market. Estimating future demand is a necessary prerequisite for satisfying customers' needs in a more efficient way. It allows companies to focus on more economical resources and cut overheads in the pursuit for rationalization . The aim ofthe article is to show the position of demand management as a part of supply chain management and to stress its role within strategic and operative planning. In the first part the author defines the term demand management and supply chain management. The main part of the article focuses on the position of demand management within supply chain management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Towards Knowledge - Based Economy - conference proceedings

  • ISBN

    978-9984-768-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    121

  • Název nakladatele

    Technical Univerzity of Riga

  • Místo vydání

    Riga, Latvía

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku