Role řízení poptávky v podnikovém plánování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F07%3A63506353" target="_blank" >RIV/70883521:28120/07:63506353 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The role of demand management in company planning
Popis výsledku v původním jazyce
The article is based on the topic of the thesis dealing with systems of demand management. Market knowledge and operative planning are two phenomena which appear to be more and more interlinked and the changes in planning should reflect the future eventsin the free market. Estimating future demand is a necessary prerequisite for satisfying customers' needs in a more efficient way. It allows companies to focus on more economical resources and cut overheads in the pursuit for rationalization . The aim ofthe article is to show the position of demand management as a part of supply chain management and to stress its role within strategic and operative planning. In the first part the author defines the term demand management and supply chain management. The main part of the article focuses on the position of demand management within supply chain management.
Název v anglickém jazyce
The role of demand management in company planning
Popis výsledku anglicky
The article is based on the topic of the thesis dealing with systems of demand management. Market knowledge and operative planning are two phenomena which appear to be more and more interlinked and the changes in planning should reflect the future eventsin the free market. Estimating future demand is a necessary prerequisite for satisfying customers' needs in a more efficient way. It allows companies to focus on more economical resources and cut overheads in the pursuit for rationalization . The aim ofthe article is to show the position of demand management as a part of supply chain management and to stress its role within strategic and operative planning. In the first part the author defines the term demand management and supply chain management. The main part of the article focuses on the position of demand management within supply chain management.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Towards Knowledge - Based Economy - conference proceedings
ISBN
978-9984-768-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
121
Název nakladatele
Technical Univerzity of Riga
Místo vydání
Riga, Latvía
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—