Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Demand Forecasting in Knowledge Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F09%3A00008515" target="_blank" >RIV/00216275:25310/09:00008515 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Demand Forecasting in Knowledge Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Important attribute of knowledge society is data holding and their transformation into information. Data related to demand and sale forecasting is the basic enter data of this process. Demand forecasting forms basic keystone for strategic, tactic and operative decision making of the company. The volume of its exploitation in planning can have fundamental influence on effective management of material flow within company or within the whole supply chain. Systems managed by real demand begin to assert themselves in present very variable market environment. Demand knowledge derived from obtained data and factors knowledge which influence on it allow to company management to react flexibly on demand change, more effectively to plan marketing operations, toincrease availability of products on the market, to increase the level of customers service and to develop thus competitive advantage. This paper therefore deals not only with demand forecasting but also with factors which influence it co

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Demand Forecasting in Knowledge Society

  • Popis výsledku anglicky

    Important attribute of knowledge society is data holding and their transformation into information. Data related to demand and sale forecasting is the basic enter data of this process. Demand forecasting forms basic keystone for strategic, tactic and operative decision making of the company. The volume of its exploitation in planning can have fundamental influence on effective management of material flow within company or within the whole supply chain. Systems managed by real demand begin to assert themselves in present very variable market environment. Demand knowledge derived from obtained data and factors knowledge which influence on it allow to company management to react flexibly on demand change, more effectively to plan marketing operations, toincrease availability of products on the market, to increase the level of customers service and to develop thus competitive advantage. This paper therefore deals not only with demand forecasting but also with factors which influence it co

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    KSI Transactions on Knowledge Society

  • ISSN

    1313-4787

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    N

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus