Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The State of Demand Management in Czech Enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868622" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868622 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The State of Demand Management in Czech Enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article is based on systems of demand management in conditions of Czech enterprises. Market knowledge and operative planning are two phenomena which appear to be more and more interlinked and the changes in planning should reflect the future events on the free market. Estimating future demand is a necessary prerequisite for satisfying customers? needs in a more efficient way. It allows companies to focus on more economical resources and cut overheads in the pursuit for rationalization. The article presents the results of a research conducted in 2011 among 271 enterprises in the Czech Republic. The research was focused on analyzing the current state of implementation of demand management in domestic companies and also how this concept of managementis perceived in these companies. The research has shown that companies take a very narrow approach to the term demand management seeing it solely as a process of demand forecasting. As a result of this, the companies are limited in gainin

  • Název v anglickém jazyce

    The State of Demand Management in Czech Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    The article is based on systems of demand management in conditions of Czech enterprises. Market knowledge and operative planning are two phenomena which appear to be more and more interlinked and the changes in planning should reflect the future events on the free market. Estimating future demand is a necessary prerequisite for satisfying customers? needs in a more efficient way. It allows companies to focus on more economical resources and cut overheads in the pursuit for rationalization. The article presents the results of a research conducted in 2011 among 271 enterprises in the Czech Republic. The research was focused on analyzing the current state of implementation of demand management in domestic companies and also how this concept of managementis perceived in these companies. The research has shown that companies take a very narrow approach to the term demand management seeing it solely as a process of demand forecasting. As a result of this, the companies are limited in gainin

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 11. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku