Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Společenská odpovědnost - nový faktor podnikové konkurenceschopnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507556" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507556 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY - NEW FACTOR OF ENTERPRISSE COMPETITIVENESS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CSR should be systematic approach integrated into business strategy based on high quality internal and external communication. We have to understand not just what people want, but why! CSR is being described as an voluntary obligation of firms to behaveresponsibly, within the scope of their work, to the environment and the society in which they operate. Being a socially responsible enterprise means a competitive advantage as it opens new business opportunities. A voluntary responsible behavior of a firm stands on three pillars: economic, social and environmental. They all should be the contents of social responsibility of any firm, however, each of them means a variety of activities from which an enterprise has to choose according to its orientation and to the requirements of the surroundings. One of the well proved ways is to build cooperation with some non-governmental organization. Nongovernmental organizations enrich millions of lives through the vital contributions they make to i

  • Název v anglickém jazyce

    CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY - NEW FACTOR OF ENTERPRISSE COMPETITIVENESS

  • Popis výsledku anglicky

    CSR should be systematic approach integrated into business strategy based on high quality internal and external communication. We have to understand not just what people want, but why! CSR is being described as an voluntary obligation of firms to behaveresponsibly, within the scope of their work, to the environment and the society in which they operate. Being a socially responsible enterprise means a competitive advantage as it opens new business opportunities. A voluntary responsible behavior of a firm stands on three pillars: economic, social and environmental. They all should be the contents of social responsibility of any firm, however, each of them means a variety of activities from which an enterprise has to choose according to its orientation and to the requirements of the surroundings. One of the well proved ways is to build cooperation with some non-governmental organization. Nongovernmental organizations enrich millions of lives through the vital contributions they make to i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků mezinárodní vědecká konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků

  • ISBN

    978-80-7248-504-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    14. 11. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku