Společenská odpovědnost - nový faktor podnikové konkurenceschopnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507556" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507556 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY - NEW FACTOR OF ENTERPRISSE COMPETITIVENESS
Popis výsledku v původním jazyce
CSR should be systematic approach integrated into business strategy based on high quality internal and external communication. We have to understand not just what people want, but why! CSR is being described as an voluntary obligation of firms to behaveresponsibly, within the scope of their work, to the environment and the society in which they operate. Being a socially responsible enterprise means a competitive advantage as it opens new business opportunities. A voluntary responsible behavior of a firm stands on three pillars: economic, social and environmental. They all should be the contents of social responsibility of any firm, however, each of them means a variety of activities from which an enterprise has to choose according to its orientation and to the requirements of the surroundings. One of the well proved ways is to build cooperation with some non-governmental organization. Nongovernmental organizations enrich millions of lives through the vital contributions they make to i
Název v anglickém jazyce
CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY - NEW FACTOR OF ENTERPRISSE COMPETITIVENESS
Popis výsledku anglicky
CSR should be systematic approach integrated into business strategy based on high quality internal and external communication. We have to understand not just what people want, but why! CSR is being described as an voluntary obligation of firms to behaveresponsibly, within the scope of their work, to the environment and the society in which they operate. Being a socially responsible enterprise means a competitive advantage as it opens new business opportunities. A voluntary responsible behavior of a firm stands on three pillars: economic, social and environmental. They all should be the contents of social responsibility of any firm, however, each of them means a variety of activities from which an enterprise has to choose according to its orientation and to the requirements of the surroundings. One of the well proved ways is to build cooperation with some non-governmental organization. Nongovernmental organizations enrich millions of lives through the vital contributions they make to i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků mezinárodní vědecká konference doktorandů a mladých vědeckých pracovníků
ISBN
978-80-7248-504-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Karviná
Místo konání akce
Karviná
Datum konání akce
14. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—