M-learning ? paradigma nových forem ve vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507664" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507664 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
M-Learning ? a Paradigm of New Forms in the Education
Popis výsledku v původním jazyce
The evolution in education and training at a distance can be characterized as a move from distance learning to e-Learning and m-Learning (mobile learning). Handheld devices are emerging as one of the most promising technologies for supporting learning and particularly collaborative learning scenarios; mainly because they offer new opportunities for individuals who require mobile computer solutions that other devices cannot provide. The paper presents the details of using mobile devices and wireless technologies that could be used for m-learning in education and training. Article explores the possibilities and presents vision of the new classroom, one in which mobile phones are a key learning tool. Mobile technologies are a future in e-Learning technologies.
Název v anglickém jazyce
M-Learning ? a Paradigm of New Forms in the Education
Popis výsledku anglicky
The evolution in education and training at a distance can be characterized as a move from distance learning to e-Learning and m-Learning (mobile learning). Handheld devices are emerging as one of the most promising technologies for supporting learning and particularly collaborative learning scenarios; mainly because they offer new opportunities for individuals who require mobile computer solutions that other devices cannot provide. The paper presents the details of using mobile devices and wireless technologies that could be used for m-learning in education and training. Article explores the possibilities and presents vision of the new classroom, one in which mobile phones are a key learning tool. Mobile technologies are a future in e-Learning technologies.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M. Ekonomie a Management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
XI.
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000256749200013
EID výsledku v databázi Scopus
—