Monopol znalostí jako hrozba pro uplatnění principů managementu znalostí v podmínkách podnikání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507734" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Monopoly of Knowledge as a Menace of Knowledge Management Principles Assertion in Business Companies
Popis výsledku v původním jazyce
The new term: The Monopoly of Knowledge started to detect in the literature in the Czech Republic. This term is the main menace for Knowledge Management principles. It is the opposite of knowledge sharing and the synonym for privacy of the knowledge. Themain principle of Knowledge Management is to share knowledge among colleagues, friends, and co-workers. The Monopoly of Knowledge means to keep the knowledge for oneself and to use the knowledge in the right time and to have a monopoly in the specific area. The reason of the monopoly of knowledge is very difficult to identify. We can say that human has three types of intelligence or knowledge of individual competence, which are Professional Efficiency Pillar, Practical Skills Pillar and Social MaturityPillar. The critical point for knowledge sharing is the pillar of Social Maturity because it depends on personal skills if the human would like to share new knowledge or not. The main aim of this article is to identify: ?How can we help
Název v anglickém jazyce
The Monopoly of Knowledge as a Menace of Knowledge Management Principles Assertion in Business Companies
Popis výsledku anglicky
The new term: The Monopoly of Knowledge started to detect in the literature in the Czech Republic. This term is the main menace for Knowledge Management principles. It is the opposite of knowledge sharing and the synonym for privacy of the knowledge. Themain principle of Knowledge Management is to share knowledge among colleagues, friends, and co-workers. The Monopoly of Knowledge means to keep the knowledge for oneself and to use the knowledge in the right time and to have a monopoly in the specific area. The reason of the monopoly of knowledge is very difficult to identify. We can say that human has three types of intelligence or knowledge of individual competence, which are Professional Efficiency Pillar, Practical Skills Pillar and Social MaturityPillar. The critical point for knowledge sharing is the pillar of Social Maturity because it depends on personal skills if the human would like to share new knowledge or not. The main aim of this article is to identify: ?How can we help
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI 2008 Proceedings
ISBN
978-84-612-5091-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrin, Španělsko
Místo konání akce
Madrin, Španělsko
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—