Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monopol znalostí jako hrozba pro uplatnění principů managementu znalostí v podmínkách podnikání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507734" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507734 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Monopoly of Knowledge as a Menace of Knowledge Management Principles Assertion in Business Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The new term: The Monopoly of Knowledge started to detect in the literature in the Czech Republic. This term is the main menace for Knowledge Management principles. It is the opposite of knowledge sharing and the synonym for privacy of the knowledge. Themain principle of Knowledge Management is to share knowledge among colleagues, friends, and co-workers. The Monopoly of Knowledge means to keep the knowledge for oneself and to use the knowledge in the right time and to have a monopoly in the specific area. The reason of the monopoly of knowledge is very difficult to identify. We can say that human has three types of intelligence or knowledge of individual competence, which are Professional Efficiency Pillar, Practical Skills Pillar and Social MaturityPillar. The critical point for knowledge sharing is the pillar of Social Maturity because it depends on personal skills if the human would like to share new knowledge or not. The main aim of this article is to identify: ?How can we help

  • Název v anglickém jazyce

    The Monopoly of Knowledge as a Menace of Knowledge Management Principles Assertion in Business Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The new term: The Monopoly of Knowledge started to detect in the literature in the Czech Republic. This term is the main menace for Knowledge Management principles. It is the opposite of knowledge sharing and the synonym for privacy of the knowledge. Themain principle of Knowledge Management is to share knowledge among colleagues, friends, and co-workers. The Monopoly of Knowledge means to keep the knowledge for oneself and to use the knowledge in the right time and to have a monopoly in the specific area. The reason of the monopoly of knowledge is very difficult to identify. We can say that human has three types of intelligence or knowledge of individual competence, which are Professional Efficiency Pillar, Practical Skills Pillar and Social MaturityPillar. The critical point for knowledge sharing is the pillar of Social Maturity because it depends on personal skills if the human would like to share new knowledge or not. The main aim of this article is to identify: ?How can we help

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI 2008 Proceedings

  • ISBN

    978-84-612-5091-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrin, Španělsko

  • Místo konání akce

    Madrin, Španělsko

  • Datum konání akce

    1. 1. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku