Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové vzdělávací přístupy ve 21. století: E-learning a M-learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507741" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507741 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New educational approaches in 21st century: E-learning and M-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with two important educational trends not only for managers but for students and anybody who is interested in further education too. It?s about e-learning and m-learning (mobile learning). It deals with advantages and disadvantages of these educational trends. The present day brings dynamic developments in new technologies (wireless communication, Internet, mobile phones etc.). What might be an innovation today becomes a necessity tomorrow. What is the innovation today, tomorrow is antiquated. The new approach in teaching is usage of E-learning concepts. But some visionaries see the future of learning in mobile phones ? M-learning. One definition describes M-learning as ?learning that happens across locations, or that takes advantage oflearning opportunities offered by portable technologies.? The paper compares these two learning approaches. It will be described as a project ?Pracujeme chytřeji? ? Working Smarter which is being realized at Tomas Bata University in Zlín

  • Název v anglickém jazyce

    New educational approaches in 21st century: E-learning and M-learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with two important educational trends not only for managers but for students and anybody who is interested in further education too. It?s about e-learning and m-learning (mobile learning). It deals with advantages and disadvantages of these educational trends. The present day brings dynamic developments in new technologies (wireless communication, Internet, mobile phones etc.). What might be an innovation today becomes a necessity tomorrow. What is the innovation today, tomorrow is antiquated. The new approach in teaching is usage of E-learning concepts. But some visionaries see the future of learning in mobile phones ? M-learning. One definition describes M-learning as ?learning that happens across locations, or that takes advantage oflearning opportunities offered by portable technologies.? The paper compares these two learning approaches. It will be described as a project ?Pracujeme chytřeji? ? Working Smarter which is being realized at Tomas Bata University in Zlín

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    INTED 2008: International Technology, Education and Development Conference

  • ISBN

    978-84-612-0190-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IATED - International Association for Technology, Education

  • Místo vydání

    Valencie

  • Místo konání akce

    Valencie, Španělsko

  • Datum konání akce

    3. 3. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku