Nové vzdělávací přístupy ve 21. století: E-learning a M-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507741" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507741 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
New educational approaches in 21st century: E-learning and M-learning
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with two important educational trends not only for managers but for students and anybody who is interested in further education too. It?s about e-learning and m-learning (mobile learning). It deals with advantages and disadvantages of these educational trends. The present day brings dynamic developments in new technologies (wireless communication, Internet, mobile phones etc.). What might be an innovation today becomes a necessity tomorrow. What is the innovation today, tomorrow is antiquated. The new approach in teaching is usage of E-learning concepts. But some visionaries see the future of learning in mobile phones ? M-learning. One definition describes M-learning as ?learning that happens across locations, or that takes advantage oflearning opportunities offered by portable technologies.? The paper compares these two learning approaches. It will be described as a project ?Pracujeme chytřeji? ? Working Smarter which is being realized at Tomas Bata University in Zlín
Název v anglickém jazyce
New educational approaches in 21st century: E-learning and M-learning
Popis výsledku anglicky
The paper deals with two important educational trends not only for managers but for students and anybody who is interested in further education too. It?s about e-learning and m-learning (mobile learning). It deals with advantages and disadvantages of these educational trends. The present day brings dynamic developments in new technologies (wireless communication, Internet, mobile phones etc.). What might be an innovation today becomes a necessity tomorrow. What is the innovation today, tomorrow is antiquated. The new approach in teaching is usage of E-learning concepts. But some visionaries see the future of learning in mobile phones ? M-learning. One definition describes M-learning as ?learning that happens across locations, or that takes advantage oflearning opportunities offered by portable technologies.? The paper compares these two learning approaches. It will be described as a project ?Pracujeme chytřeji? ? Working Smarter which is being realized at Tomas Bata University in Zlín
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
INTED 2008: International Technology, Education and Development Conference
ISBN
978-84-612-0190-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
IATED - International Association for Technology, Education
Místo vydání
Valencie
Místo konání akce
Valencie, Španělsko
Datum konání akce
3. 3. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—