Proč mít mentora
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F08%3A63507792" target="_blank" >RIV/70883521:28120/08:63507792 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Why to Have a Mentor
Popis výsledku v původním jazyce
A mentor, i.e. an experienced counsellor, stimulates a worker, guides him/her, and counsels him/her. Mentor often assists also in building-up mentee?s career. The relationship between a mentor and a mentee is said to be a little like parenthood, a littlelike deep friendship or like an open, intimate, relation with a doctor or a lawyer. Mentoring may have contribution not only for the mentee and the mentor, but also for the organisation itself. The mentee gains new knowledge, skills, experience, and contacts. The mentor may come to notice of certain stereotypes in thinking; mentee may bring him a fresh point of view at solved problems. Mentoring also shortens the worker?s adaptation period. Individuals, who have a mentor, reach better performance. However, mentoring may break down because of a row of potential problems. The first difficulty is that mentoring is time-consuming and requires high involvement on both sides. The next problem may be a big difference in mentor?s and mentee?s
Název v anglickém jazyce
Why to Have a Mentor
Popis výsledku anglicky
A mentor, i.e. an experienced counsellor, stimulates a worker, guides him/her, and counsels him/her. Mentor often assists also in building-up mentee?s career. The relationship between a mentor and a mentee is said to be a little like parenthood, a littlelike deep friendship or like an open, intimate, relation with a doctor or a lawyer. Mentoring may have contribution not only for the mentee and the mentor, but also for the organisation itself. The mentee gains new knowledge, skills, experience, and contacts. The mentor may come to notice of certain stereotypes in thinking; mentee may bring him a fresh point of view at solved problems. Mentoring also shortens the worker?s adaptation period. Individuals, who have a mentor, reach better performance. However, mentoring may break down because of a row of potential problems. The first difficulty is that mentoring is time-consuming and requires high involvement on both sides. The next problem may be a big difference in mentor?s and mentee?s
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0459" target="_blank" >GA406/08/0459: Rozvoj tacitních znalostí manažerů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICERI 2008 Proceedings
ISBN
978-84-612-5091-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
17. 11. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—