Výuka studentů prostřednictvím zpracovávání případové studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F09%3A63508607" target="_blank" >RIV/70883521:28120/09:63508607 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka studentů prostřednictvím zpracovávání případové studie
Popis výsledku v původním jazyce
Background: Výuka psychologie na vysoké škole by neměla přinášet jen teoretické poznatky, ale zároveň umožnit jejich aplikaci v souladu s tím kterým studijním oborem. Cíle: Při výuce psychologie u studentů výtvarných oborů lze považovat za nejdůležitější, aby v prakticky orientovaných seminářích zkoušeli uvažovat v psychologických souvislostech. Měli by se učit využívat poznatky psychologie v umělecké práci, učit se komunikovat ve skupině, vyjadřovat a sdílet emoce. Metody: Seminář absolvovalo doposud okolo 150 studentů, kteří se, v souvislosti s cíli semináře, měli pokusit při zpracovávání seminární práce o případovou studii životního příběhu, příp. skupiny. Závěry: Budeme prezentovat, jak si s daným úkolem studenti poradili, jaká volili témata, jak pracovali v týmu. Bude možné zhodnotit jejich rozvoj, stejně jako se pokusíme podat některé poznatky o tomto typu studentů. Uvedený způsob práce se studenty, který popíšeme, by bylo možné aplikovat i na jiných vysokých školách.
Název v anglickém jazyce
Teaching students: learning through doing case study
Popis výsledku anglicky
Background: Teaching of psychology is not about giving students only theoretical information but also knowledge which can be applied to their branch of study. Aims: The most important thing in teaching psychology for students of fine arts is to make themthink about psychological connections. They should learn to use psychological knowledge in artistic practice, to communicate in a group, to express and share emotions. Methods: This seminar was attended by about 150 students, which had to try to do either personal or eventually group case study according to the goals of a seminar. Conclusion: We will present how students solved assigned schoolwork, what topics were chosen and also how they worked in teams. It will be possible to evaluate their development as well as give some information about this type of students. This way of working with students described here can be applicable at different universities as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KVALITATIVNÍ PŘÍSTUP A METODY VE VĚDÁCH O ČLOVĚKU VIII
ISBN
978-80-244-2374-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
20. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—