Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of the consumers on ethics and the development of economy and CSR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509640" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of the consumers on ethics and the development of economy and CSR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Connection between economics and ethics has become during recent years a very much discussed area. Global crisis was the evidence of the lack of ethics both in the corporate environment, public sector and among customers (consumers). In this article I will try to explain the concept of consumerist society and one of its key parts ? the customer (consumer). The influence of this component is very important, especially on the development of the overall economy of each country, but also on the developmentand implementation of corporate social responsibility. For analysis part was chosen a fieldwork made by INCOMA GfK, Ltd. for Institute of Agricultural Economics and Information of the Czech Republic and was enriched by qualitative data pertaining specifically to issues of consumerist society and corporate social responsibility. The article points to a lack of awareness of end-customers on issues of corporate social responsibility and demonstrates the minimal impact of CSR concept on cust

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of the consumers on ethics and the development of economy and CSR

  • Popis výsledku anglicky

    Connection between economics and ethics has become during recent years a very much discussed area. Global crisis was the evidence of the lack of ethics both in the corporate environment, public sector and among customers (consumers). In this article I will try to explain the concept of consumerist society and one of its key parts ? the customer (consumer). The influence of this component is very important, especially on the development of the overall economy of each country, but also on the developmentand implementation of corporate social responsibility. For analysis part was chosen a fieldwork made by INCOMA GfK, Ltd. for Institute of Agricultural Economics and Information of the Czech Republic and was enriched by qualitative data pertaining specifically to issues of consumerist society and corporate social responsibility. The article points to a lack of awareness of end-customers on issues of corporate social responsibility and demonstrates the minimal impact of CSR concept on cust

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge Management and Innovation: A Business Competitive Edge Perspective

  • ISBN

    978-0-9821489-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Egypt, Cairo

  • Místo konání akce

    Egypt, Cairo

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku