Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rationality and utility in decision-making process of purchase in relation to sustainable development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866333" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866333 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rationality and utility in decision-making process of purchase in relation to sustainable development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Economics and ethics has become during recent years a very much discussed topic. Some economists argue that ethics has no place in business and business should be only about money. We all were witnesses of a Global crisis, which showed us the evidence ofthe lack of ethics in the corporate environment, public sector and among consumers (customers). Is business really about business, money and all measurable values only? In this article I will try to explain, why ethics is necessary in business and explain the development in the relationship between utility and rationality in business. Companies should monitor the development of society especially, when the end consumer has much more decision making power than ever before and reforms his decision-makingpreferences. The article points out the lack of focus on business issues of corporate social responsibility and demonstrates the potential to gain the attention of end-consumers and gain loyalty. This article aims to describe the relatio

  • Název v anglickém jazyce

    Rationality and utility in decision-making process of purchase in relation to sustainable development

  • Popis výsledku anglicky

    Economics and ethics has become during recent years a very much discussed topic. Some economists argue that ethics has no place in business and business should be only about money. We all were witnesses of a Global crisis, which showed us the evidence ofthe lack of ethics in the corporate environment, public sector and among consumers (customers). Is business really about business, money and all measurable values only? In this article I will try to explain, why ethics is necessary in business and explain the development in the relationship between utility and rationality in business. Companies should monitor the development of society especially, when the end consumer has much more decision making power than ever before and reforms his decision-makingpreferences. The article points out the lack of focus on business issues of corporate social responsibility and demonstrates the potential to gain the attention of end-consumers and gain loyalty. This article aims to describe the relatio

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9821489-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1122 - 1126

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Datum konání akce

    29. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku