Strategies for building brands for competitive advantage in Small and Medium Enterprises (SME?S) in Ghana
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509680" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509680 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Strategies for building brands for competitive advantage in Small and Medium Enterprises (SME?S) in Ghana
Popis výsledku v původním jazyce
Brand management in small and medium-sized enterprises (SMEs) is an area of study that is still at the developing stage. Most studies in brand management are based only on multinationals at the expense of SMEs. SMEs contribute to the growth and development of the economy of many countries especially developing countries. In spite of challenges, Small and Medium Enterprises (SMEs) in Ghana are flourishing and have become important in the economic development of the country. However, the concept of brandbuilding has not gained enough attention from SMEs. Building brands for SMEs is important because it aids in the marketing of its products or services to buyers. This paper analyses strategies that can help in building brands in SMEs in Ghana in order tomake them competitive both inside and outside the country.
Název v anglickém jazyce
Strategies for building brands for competitive advantage in Small and Medium Enterprises (SME?S) in Ghana
Popis výsledku anglicky
Brand management in small and medium-sized enterprises (SMEs) is an area of study that is still at the developing stage. Most studies in brand management are based only on multinationals at the expense of SMEs. SMEs contribute to the growth and development of the economy of many countries especially developing countries. In spite of challenges, Small and Medium Enterprises (SMEs) in Ghana are flourishing and have become important in the economic development of the country. However, the concept of brandbuilding has not gained enough attention from SMEs. Building brands for SMEs is important because it aids in the marketing of its products or services to buyers. This paper analyses strategies that can help in building brands in SMEs in Ghana in order tomake them competitive both inside and outside the country.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Poprad
ISBN
978-80-557-0003-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Poprad
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—