Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategies for building brands for competitive advantage in Small and Medium Enterprises (SME?S) in Ghana

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F10%3A63509680" target="_blank" >RIV/70883521:28120/10:63509680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategies for building brands for competitive advantage in Small and Medium Enterprises (SME?S) in Ghana

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brand management in small and medium-sized enterprises (SMEs) is an area of study that is still at the developing stage. Most studies in brand management are based only on multinationals at the expense of SMEs. SMEs contribute to the growth and development of the economy of many countries especially developing countries. In spite of challenges, Small and Medium Enterprises (SMEs) in Ghana are flourishing and have become important in the economic development of the country. However, the concept of brandbuilding has not gained enough attention from SMEs. Building brands for SMEs is important because it aids in the marketing of its products or services to buyers. This paper analyses strategies that can help in building brands in SMEs in Ghana in order tomake them competitive both inside and outside the country.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategies for building brands for competitive advantage in Small and Medium Enterprises (SME?S) in Ghana

  • Popis výsledku anglicky

    Brand management in small and medium-sized enterprises (SMEs) is an area of study that is still at the developing stage. Most studies in brand management are based only on multinationals at the expense of SMEs. SMEs contribute to the growth and development of the economy of many countries especially developing countries. In spite of challenges, Small and Medium Enterprises (SMEs) in Ghana are flourishing and have become important in the economic development of the country. However, the concept of brandbuilding has not gained enough attention from SMEs. Building brands for SMEs is important because it aids in the marketing of its products or services to buyers. This paper analyses strategies that can help in building brands in SMEs in Ghana in order tomake them competitive both inside and outside the country.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Poprad

  • ISBN

    978-80-557-0003-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Poprad

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku