Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communications Management: Media as a Partner or Threat for MNCs

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A00001028" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:00001028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communications Management: Media as a Partner or Threat for MNCs

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The principal aim of this paper is to investigate a role of media in relation to the multinational corporations and to examine possibilities how MNCs can drive a positive or negative influence of media to gain the overall success by themselves. Media have become the important element and the inherent part of communication process outside or inside of MNC organizations. As a significant partner, media are able to influence the effective building of contact networks with groups of MNC interest within a very short time period. Simultaneously, they attract attention of public generally and are able to change the conduct and the attitudes of individuals toward to MNC. This paper reflects the need to explore and describe in brief, what is MNC awareness aboutthe potential risks of negative publicity effects that might arise. The pilot survey was focused on the following research questions: How media undermine the MNC image? What direct consequences can evocate the negative publicity in media

  • Název v anglickém jazyce

    Communications Management: Media as a Partner or Threat for MNCs

  • Popis výsledku anglicky

    The principal aim of this paper is to investigate a role of media in relation to the multinational corporations and to examine possibilities how MNCs can drive a positive or negative influence of media to gain the overall success by themselves. Media have become the important element and the inherent part of communication process outside or inside of MNC organizations. As a significant partner, media are able to influence the effective building of contact networks with groups of MNC interest within a very short time period. Simultaneously, they attract attention of public generally and are able to change the conduct and the attitudes of individuals toward to MNC. This paper reflects the need to explore and describe in brief, what is MNC awareness aboutthe potential risks of negative publicity effects that might arise. The pilot survey was focused on the following research questions: How media undermine the MNC image? What direct consequences can evocate the negative publicity in media

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9821489-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    900-909

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur

  • Datum konání akce

    29. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku