Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Use of Electronic B2B Ordering Systems by Customers in Continental AG Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866407" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866407 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Use of Electronic B2B Ordering Systems by Customers in Continental AG Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of this paper is to introduce e-Business characteristics and companies´ approach to its adoption. The basic difference between e-Commerce and e-Business is defined too. E-Business usage and its adoption are mentioned in first part of this paper. The Internet and information and communication technology (ICT) evolution are important factors in e-Business. Large companies use e-Business because of costs reduction and more effective systems of ordering and selling. E-Business adoption is notvery useful and profitable for small and middle sized companies. The second part of this paper is about practical e-Business implementation in Continental AG Company. The unique e-Business system for automotive industry is presented. This company is oneof the market leaders in tyres and automotive systems producers worldwide. The case study deals with the analysis of electronic commerce systems within the company Continental AG. The company carries out electronic business transactions i

  • Název v anglickém jazyce

    The Use of Electronic B2B Ordering Systems by Customers in Continental AG Company

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of this paper is to introduce e-Business characteristics and companies´ approach to its adoption. The basic difference between e-Commerce and e-Business is defined too. E-Business usage and its adoption are mentioned in first part of this paper. The Internet and information and communication technology (ICT) evolution are important factors in e-Business. Large companies use e-Business because of costs reduction and more effective systems of ordering and selling. E-Business adoption is notvery useful and profitable for small and middle sized companies. The second part of this paper is about practical e-Business implementation in Continental AG Company. The unique e-Business system for automotive industry is presented. This company is oneof the market leaders in tyres and automotive systems producers worldwide. The case study deals with the analysis of electronic commerce systems within the company Continental AG. The company carries out electronic business transactions i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9821489-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    791-802

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur, Malaysia

  • Datum konání akce

    29. 6. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku