Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Critical success factors of Czech higher educational institutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866643" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866643 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Critical success factors of Czech higher educational institutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The reform of tertiary educational system is a long discussed topic in the Czech Republic. The most frequently mentioned issue is the need to change the funding of universities based on their achieved results. The paper introduces opinions of 600 students from 11 colleges / universities. Opinions are divided into 5 key areas; the strongest and weakest factors are quantified. Data were obtained through a sociological survey of students in 2nd ? 5th grade of university studies in economical study programs. By analyzing the data we can identify the critical success factors of the Czech higher educational institutions from the student point of view. In the end the paper compares the data from all schools with the situation at the Tomas Bata University in Zlín.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical success factors of Czech higher educational institutions

  • Popis výsledku anglicky

    The reform of tertiary educational system is a long discussed topic in the Czech Republic. The most frequently mentioned issue is the need to change the funding of universities based on their achieved results. The paper introduces opinions of 600 students from 11 colleges / universities. Opinions are divided into 5 key areas; the strongest and weakest factors are quantified. Data were obtained through a sociological survey of students in 2nd ? 5th grade of university studies in economical study programs. By analyzing the data we can identify the critical success factors of the Czech higher educational institutions from the student point of view. In the end the paper compares the data from all schools with the situation at the Tomas Bata University in Zlín.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 5th International Scientific Conference Finance and the Performance of Firms in Science, Education and Practice

  • ISBN

    978-80-7454-020-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta managementu a ekonomiky

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    28. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku