Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students’ evaluation of education quality in human resource management area: case of private Czech university

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F16%3AN0000007" target="_blank" >RIV/01801376:_____/16:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eriesjournal.com/_papers/article_284.pdf" target="_blank" >http://www.eriesjournal.com/_papers/article_284.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7160/eriesj.2016.090203" target="_blank" >10.7160/eriesj.2016.090203</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students’ evaluation of education quality in human resource management area: case of private Czech university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The quality of education, lessons, subjects and teachers perceived by students is currently often discussed topic regarding strategic management of universities. Assessment of higher education learning outcomes represents internalization of a higher education competition. The aim of the article is to evaluate perception of education quality of lectures, subjects and teachers by university students in the area of human resource management in private Czech university and to identify main approaches to academic staff. The data were collected by quantitative survey by questionnaire data collection (n = 218). Students state that subjects, lessons and teachers in the area of human resource management lessons mostly satisfied their expectations (average value between 1.09 and 1.97). The students emphasised that the staff creates positive atmosphere and gives the opportunity to express an opinion which is very important for students at the university. Research outcomes show there is a dependency between the effort of teacher, student understanding and teachers’s willingness to give students an opportunity to express an opinion. The paper is extension of conference paper presented on ERIE conference 2016.

  • Název v anglickém jazyce

    Students’ evaluation of education quality in human resource management area: case of private Czech university

  • Popis výsledku anglicky

    The quality of education, lessons, subjects and teachers perceived by students is currently often discussed topic regarding strategic management of universities. Assessment of higher education learning outcomes represents internalization of a higher education competition. The aim of the article is to evaluate perception of education quality of lectures, subjects and teachers by university students in the area of human resource management in private Czech university and to identify main approaches to academic staff. The data were collected by quantitative survey by questionnaire data collection (n = 218). Students state that subjects, lessons and teachers in the area of human resource management lessons mostly satisfied their expectations (average value between 1.09 and 1.97). The students emphasised that the staff creates positive atmosphere and gives the opportunity to express an opinion which is very important for students at the university. Research outcomes show there is a dependency between the effort of teacher, student understanding and teachers’s willingness to give students an opportunity to express an opinion. The paper is extension of conference paper presented on ERIE conference 2016.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    45-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus