Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Antecedents of Customer Base Brand Equity: Empirical Evidence from Beer Industry in Sri Lanka.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43866691" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43866691 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Antecedents of Customer Base Brand Equity: Empirical Evidence from Beer Industry in Sri Lanka.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brand equity is strategically crucial element in the marketing programme in any organization. Even though it is strategic element of branding, it is difficult to measure. Previous researchers have made considerable attempt to develop constructs and toolsto measure brand equity, but there is no universally accepted way to measure it. Most of the researchers have argued that antecedents and dimension of brand equity can be varied in different industries and different contexts. Therefore researchers haveaddressed this issue with considering antecedents of brand equity in the beer industry in Sri Lanka. The main objective of the study is to identify the most significant antecedents of brand equity in Sri Lankan beer market. Aaker?s well-known brand equity model was used for developing conceptual framework. Survey method was used to gather primary data from 250 selected customers in age group 18 to 35 years by administrating detailed questionnaire. Structural equation Modeling was employe

  • Název v anglickém jazyce

    Antecedents of Customer Base Brand Equity: Empirical Evidence from Beer Industry in Sri Lanka.

  • Popis výsledku anglicky

    Brand equity is strategically crucial element in the marketing programme in any organization. Even though it is strategic element of branding, it is difficult to measure. Previous researchers have made considerable attempt to develop constructs and toolsto measure brand equity, but there is no universally accepted way to measure it. Most of the researchers have argued that antecedents and dimension of brand equity can be varied in different industries and different contexts. Therefore researchers haveaddressed this issue with considering antecedents of brand equity in the beer industry in Sri Lanka. The main objective of the study is to identify the most significant antecedents of brand equity in Sri Lankan beer market. Aaker?s well-known brand equity model was used for developing conceptual framework. Survey method was used to gather primary data from 250 selected customers in age group 18 to 35 years by administrating detailed questionnaire. Structural equation Modeling was employe

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 17th International Business Information Management Association

  • ISBN

    978-0-9821489-6-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    483-494

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Milan

  • Místo konání akce

    Milan

  • Datum konání akce

    14. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku